بانوان والیبالیست کهنسال بر پرده سینماها

بانوان والیبالیست کهنسال بر پرده سینماها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلمی که این هفته در برنامه سینمای دیگر معرفی می شود، “خوشبین ها“، مستند نروژی است که یقینا بینندگان را هم می خنداند و هم مشتاقتشان می کند که والیبال

آگهی

فیلمی که این هفته در برنامه سینمای دیگر معرفی می شود، “خوشبین ها“، مستند نروژی است که یقینا بینندگان را هم می خنداند و هم مشتاقتشان می کند که والیبال بازی کنند.

در این فیلم خانم “گونهیلد وستهاگن” کارگردان نروژی، گروهی از زن های مسن را به تصویر کشیده که هر هفته با یکدیگر والیبال بازی می کنند. جوانترین آنها شصت و شش ساله است و پیرترین شان هم نود و هشت سال دارد.

یک روز این گروه تصمیم می گیرد یک مسابقه والیبال واقعی برگزار کند. اما تنها رقیبی که به آن ها شباهت دارد، یک گروه از مردان مسن والیبالیست سوئد است، که اعضای آن هم از این بانوان کم سن و سال تر هستند.

خانم های والیبالیست متوجه می شوند که کمبودهای فنی زیادی دارند و از آن پس، تمریناتی جدی را آغاز می کنند.

این فیلم به دور از کلیشه های رایج در مورد آنچه که ما “دوره سوم زندگانی” می نامیم، مستندی از انسان هایی است که برخی از آن ها حتی با وجود بیماری، مشتاقانه و پر نشاط زندگی را ادامه می دهند.

مخاطب باید در نظر داشته باشد که دیدن گروهی از زنان مسن و فعال به عنوان “بازیگر نقش اصلی” روی پرده بزرگ سینما، یک امکان همیشگی نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد