لئوناردو داوینچی بدون "لبخند مونالیزا" در میلان

لئوناردو داوینچی بدون "لبخند مونالیزا" در میلان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ سلطنتی شهر میلان در شمال ایتالیا، میزبان بزرگترین نمایشگاهی است که تاکنون در این کشور برگزار شده است. این نمایشگاه متشکل از آثاری است از لئوناردو

آگهی

کاخ سلطنتی شهر میلان در شمال ایتالیا، میزبان بزرگترین نمایشگاهی است که تاکنون در این کشور برگزار شده است. این نمایشگاه متشکل از آثاری است از لئوناردو داوینچی نقاش و معمار شهیر صده پانزده و شانزدهم میلادی. در این نمایشگاه صد اثر از داوینچی شامل نقاشی و طرحهای معماری او به نمایش درآمده است.

“پی یر مارانی” یکی از مسئولان نمایشگاه می گوید که لئوناردو از نوابغ زمان خود بوده است.

پی یر مارانی: «ما ۱۰ موضوع را از چارچوب کلی کارهای او انتخاب کردیم و سعی کردیم نشان بدهیم که او از جوانی تا دوران پیری خود، چگونه روی آنها کار کرده است. یکی از آنها طراحی است که اساس کار اوست. اما مورد تازه در این نمایشگاه، مقایسه کارهای لئوناردو به لحاظ علمی و هنری با پیشینیانش است».

نخستین معلم لئوناردو داوینچی، آندریا دلوروچیو بود. او از چهارده تا بیست وشش سالگی که تحصیلات خود را در رشته پزشکی آغاز کرد، نزد وی آموزش می دید. در این نمایشگاه آثاری مانند طرح “مرد ویتورین” دیده می شود که یک مطالعه بر روی نسبت هندسی از بدن انسان با توجه به معماری رومی است.

پی یر مارانی: «ما ۳۰ نقاشی را از مجموعه ملکه انگلستان به امانت گرفتیم و این کار او بسیار سخاوتمندانه بود. ما اینها را برای نخستین بار به دست آوردیم و این به ما اعتماد به نفس بیشتری داد تا نمایشگاه را برپا کنیم. نام این نمایشگاه “ترسیمی برای جهان” است، با موضوع: لئوناردو، ترسیم گر یک جهان».

در بخش دوم از نمایشگاه، بازدیدکنندگان می توانند آن چشم مشتاقی از لئوناردو را که علم و طبیعت را دنبال می کرد، دریابند. در اتاق آناتومی و احساسات، اثر “بررسی نسبت صورت و چشم” و نیز اثر “مطالعه عضلات و رباطهای پا” دیده می شوند. غایب بزرگ این نمایشگاه، اثر “لبخند مونالیزا” است که همچنان در موزه “لوور” پاریس نگاه داشته شده است. نمایشگاه تا تاریخ پانزدهم ماه ژوییه ادامه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای دو خواهر ایتالیایی: از نوادگان مونالیزا هستیم

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل