هنرآفرینی با تخم مرغهای عید پاک

هنرآفرینی با تخم مرغهای عید پاک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رنگ آمیزی تخم مرغ های عید پاک می تواند هنری بسیار تخصصی باشد. ماریوس دوبیل در اسلودکوو، روستایی کوچک در شرق لهستان زندگی می کند. او براساس یک سنت

آگهی

رنگ آمیزی تخم مرغ های عید پاک می تواند هنری بسیار تخصصی باشد. ماریوس دوبیل در اسلودکوو، روستایی کوچک در شرق لهستان زندگی می کند. او براساس یک سنت محلی که چندین قرن سابقه دارد طرحهایی پیچیده را بر روی تخم مرغها نقاشی می کند. تزیین تخم مرغها به معنای جوشاندن آنها به همراه پوست پیاز است تا به آنها رنگ قهوه ای دهد. سپس طرحهای مختلفی بر روی سطح آنها تراشیده می شود.

هرچند که کار او به شکل گسترده ای برای ساخت و توجه به جزییات تحسین شده است اما دوبیل می گوید که هدف اصلی او معنوی بوده است و با نگاه به این تخم مرغها ما می توانیم ذات الهی را دریابیم.

ماریوس دوبیل می گوید: «تنها جنبه زیبایی شناسی، رنگ آمیزی و زیبا بودن ندارد. مهمترین امر احساسها هستند. آنها قادر به تحریک احساس غم، شادی و امید هستند و این مهمترین جنبه آنها است و این پیام من است. اینکه امروزه ایمان به خداوند می تواند نه تنها با رنگ آمیزی کردن تخم مرغها بلکه در ساختار خود یک تخم مرغ نشان داده شود.»

موضوع اصلی طرحهای دوبیل مریم و مسیح هستند ولی او اغلب طرف دیگر تخم مرغ را با تصویر حیوانات نقاشی می کند. نقاشی هایی که با ماژیک رنگ آمیزی شده اند و سپس با لایه ای از لاک الکل پوشانده می شوند. دوبیل ۱۵ سال است که به رنگ آمیزی تخم مرغها می پردازد. او تا مهارت یافتن کامل در این کار به تمرین پرداخت.

ماریوس دوبیل می گوید: «من تلاش می کنم که جزییات زیادی را نقطه به نقطه نشان بدهم به ویژه وقتی که طرح با نقاشی معروفی همچون نقاشی «مدونا لیتا» داوینچی ارتباط دارد. من تحصیلات هنری ندارم و خوب این کار برای من آسان نیست و باید خودم تنهایی آن را انجام بدهم. باید چیزهایی را خودم کشف کنم و یاد بگیرم که آنها را نشان بدهم. امیدوارم که قادر به انجام آن باشم.»

دوبیل ایده های بیشتری نیز برای تخم مرغهای عید پاک دارد. یکی از این ایده ها بازآفرینی تصاویر مریم از قاره های مختلف و استفاده از نقشهای محلی همچون باغ های آلبالو ژاپنی و یا اهرام مایاها در مکزیک برای تزیین آن است.

تخم مرغ عید پاک نماد بهار و شروع زندگی جدید است اما بیشتر از همه این تخم مرغها نماد تولد دوباره در روزی است که بنا به سنت مسیحی روز بازگشت عیسی مسیح دانسته می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟