نمایش آثار هنرمند متعهد فرانسوی در اسپانیا

نمایش آثار هنرمند متعهد فرانسوی در اسپانیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجموعه ای از نخستین آثار نقاشی و مجسمه سازی نیکی دو سن فال، هنرمند برجسته فرانسوی، در موزه گوگنهایم در شهر بیلبائوی اسپانیا به نمایش در آمده است

آگهی

مجموعه ای از نخستین آثار نقاشی و مجسمه سازی نیکی دو سن فال، هنرمند برجسته فرانسوی، در موزه گوگنهایم در شهر بیلبائوی اسپانیا به نمایش در آمده است.

نیکی دو سن فال که یکی از شناخته شده ترین هنرمندان فرانسوی اواسط قرن بیستم است، بویژه به دلیل حضور پررنگ درونمایه های سیاسی اجتماعیِ زمان خود در آثارش، در اروپا محبوب است. مانند کلکسیون «نانا» که در زبان محاوره ای فرانسه به معنای زنان است و بوضوح وامدار سنت های فمینیستی رادیکال قرن بیستم است.

یکی از مسئولان موزه گوگنهایم درباره نیکی دو سن فال می گوید: «او در تمام دوران فعالیتش از نظر سیاسی متعهد بود. در مبارزه با ایدز، پیکار برای برابری جنسیتی و اعتراض به مسابقه تسلیحاتی. می توان بروزِ سیاست را در تمام آثار او دید و در این نمایشگاه هم همین مساله را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده ایم.»

آثار کلکسیون «نانا»، با استفاده بی محابا و دست و دلبازانه از رنگهای مختلف، نقش و موقعیت زنان را در حالت های گوناگون در جامعه به تصویر کشیده است.

نیکی دو سن فال، هنرمند آوانگارد که در سال ۱۹۳۰ در منطقه او دو سن به دنیا آمد در سال ۲۰۰۲ در آمریکا، چشم از جهان فرو بست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟