موسیقی و زیبایی، دو عنصر جدا نشدنی توسکانی

با همکاری
موسیقی و زیبایی، دو عنصر جدا نشدنی توسکانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توسکانی ایتالیا یکی از مکانهایی است که از بیست و پنج سال پیش تاکنون محل برگزاری جشنواره موسیقی مجلسی ویژه ای است که آنرا به افتخار آیریس اُریگو نویسنده انگلیسی-آمریکایی نام گذاری کرده اند. نویسنده ای که علاوه بر مشارکت در کارهای خیر، عاشق هنر، طبیعت و زیبایی بود.

برای افتتاح این جشنواره برخی از آخرین قطعات پیانوی روسینی نواخته شد و نواختن این قطعات بدست هنرمندی بمانند مارکو مَرسُکی زیبایی آنرا دو چندان کرد.

بِنِدِتا، مدیر این جشنواره، دختر نویسنده آمریکایی-انگلیسی، آیریس اُریگو است. او می گوید که هنر و موسیقی در خاندان اُریگو همیشه وجود داشته است.

یک سال پس از مرگ آیریس اُریگو، در املاک خانوادگی آنها که در اطراف مکانهای تاریخی و هنری واقع شده، این جشنواره بر پاشد.

خانم نویسنده و شوهرش در اوایل قرن بیست، مراتع لا فُچه در نزدیکی فلورانس را خریداری کرد و برای آبادانی آن زحمات زیادی کشیدند.

نوه ایریس در این مورد می گوید: «زمین، سدها ، حوضچه ها و جاده ها باید بازسازی می شد. در حقیقت همه چیز باید دوباره از نو ساخته می شد. این وظیفه آنتونیو پدربزرگم بود. مادربزرگم آیریس هم یک کلینیک پزشکی کوچک و هم یک مدرسه ساخت. در طول جنگ هم برای کودکان آواره سرپناه درست کرد.»

آیریس اُریگو نویسنده چندین کتاب است که مشهورترین آنها «خاطرات جنگ» نام دارد.

آهنگساز و رهبر جوان ارکستر، فرانچسکو چیلوفو، بعضی از ترانه های خود را به او تقدیم کرده است.

فرانچسکو چیلوفو می گوید:«آیریس اُریگو توانست ذات و جوهر ایتالیایی ها را درک کند. او در پایان کتاب خاطرات جنگ خود می گوید:“من در اطرافم فقط ویرانی می بینم. می دانم که مردم برای بازسازی همه چیز از نو، آستینها را بالا زدند و سخت کار کردند”. هم کتاب او و هم قطعه موسیقی من با این جمله به پایان می رسند: مرگ و نابودی به سراغ ما آمد ولی این امید بود که در هوا موج می زد.»

امید و زیبایی ای که در باغهای انگلیسی دوره رنسانس توسکانی بخوبی نمایان است.
لا فُچه و جشنواره اش بارزترین میراث آیریس اُریگو و نشانه ای از تداوم این امید به شمار می روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا