چِچییلیا بارتولی در سرزمین موتسارت می خواند

با همکاری
چِچییلیا بارتولی در سرزمین موتسارت می خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چِچییلیا بارتولی، خوانندۀ مشهور اپرا به سالزبورگ و به سرزمین موتسارت آمده است. با این وجود او به اینجا نیامده تا در مورد ولفگانگ آمادئوس موتسارت صحبت کند ولی دلیل حضور خود را در برنامۀ موزیک می گوید.

اپرای “ژولیوس سزار در مصر” اثری از هندل، با سبکی بسیار مدرن در سالزبورگ بر روی صحنه می آید. جنگ قدرت میان کلئوپاترا و بطلیموس، انتقام یک زن از فرزند یک پادشاه شکست خورده، یعنی پومپه و به خصوص رابطۀ عاشقانه میان کلئوپاترا و ژولیوس سزار در این اثر منعکس شده است.

در نقش کلئوپاترا، چِچییلیا بارتولی: “کلئوپاترایی که من دوست دارم، یک زن هزار چهره است، احتمالا راز کلئوپاترا همین است. کلئوپاترای هندل، در ابتدا زنِ سخت گیر، بی رحم و مستبدی است و همیشه با برادرش بطلمیوس در مبارزه است. او تشنۀ قدرت است و سپس او عشق را کشف می کند اما این عشق به سزار همه چیز را تغییر می دهد و این زن قوی را به یک زن ضعیف و ناتوان تبدیل می کند، به خاطر این عشق و همۀ فراز و نشیب های ناشی از آن… کلئوپاترا، زن فوق العاده ای است.

چِچییلیا بارتولی، ادامه می دهد: “اپرای ژولیوس سزار، اپرای دشواری است و نزدیک به چهار ساعت به طول می انجامد. در این اجرا، خواننده های استثنایی آواز می خوانند. “فیلیپ ژاروسکی” که نقش “سِستو” را بازی می کند، یک تِنور فوق العاده و صدای واقعاً زیبایی دارد و “آندره آ شول” نیز با تجربۀ بالای خود در قسمت باروک، صدای بسیار زیبایی دارد. “آن سوفیا وُن اُتر” نیز شرکت دارد. واقعاً خوانندگان خوبی داریم. در سالزبورگ چِچیلیا بارتولی نقش دیگری نیز بازی می کند. او مدیریت هنری جشنوارۀ سالزبورگ را برای سه سال آینده بر عهده گرفته است و در کنار برگزاری اپرای کلئوپاترای هندل، کنسرت هایی نیز از آهنگسازان بزرگی چون ماسِنِت، برلیوز، برامس و شومان با سوژۀ این ملکه اسطوره ای، در برنامه جشنواره گنجانده است.

او در اینباره می گوید: “مدیریت این جشنواره، شانس بسیار بزرگی است. در گذشته همۀ مدیران این جشنواره، رهبر ارکستر بودند. “موتی” آخرین بود و قبل از او رهبران بزرگ دیگری نیز بودند از جمله “کارایان” که اولین آنها بود. برای یک زن این کار آسانی نیست… اما من همیشه سعی کرده ام دنبال طرح های جالب و پروژه های موسیقی با موضوع های جالب باشم.

چِچیلیا بارتولی: “کارگردانی این اپرا به عهدۀ “پاتریس کُریه” و “موشه لِیسر” است. قبلاً هم با آنها در زوریخ و در کاونت گاردن در لندن کار کرده ام. آنها واقعاً هنرمندان شگفت انگیزی هستند و به موسیقی عشق می ورزند. تمام ایده ها از اصل موسیقی و جزوۀ آن می آیند اما استعداد آنها، پیاده کردن خوب این ایده ها است و این، بسیار نادر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا