جنگ حماس و اسرائیل؛ توقف گفتگوهای عادی‌سازی روابط عربستان-اسرائیل؛ هزاران فلسطینی غزه را ترک می‌کنند

حمله هوایی اسرائیل به غزه
حمله هوایی اسرائیل به غزه Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنگ حماس و اسرائیل شنبه ۱۴ اکتبر وارد هشتمین روز خود شد؛ حملات اسرائیل به غزه همچنان ادامه دارد و دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که با ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته اسرائیل ده‌ها هزار ساکن شمال غزه به اجبار خانه‌های خود را به سمت جنوب ترک کرده‌اند.

  • سازمان ملل متحد کوچ دادن ۱.۱ میلیون فلسطینی ساکن شهر غزه را ناممکن خوانده و گفته است جنگ هم قاعده و قانونی دارد. اتحادیه اروپا نیز در این خصوص موضع سازمان ملل را اتخاذ کرده است.
  • بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با وعده «ریشه کنی» حماس گفته است که حمله متقابل ارتش این کشور علیه حماس تازه شروع شده است. او می‌گوید همه اعضای حماس باید خود را مرده بدانند.
  • اسرائیل برق و آب غزه را قطع و راه سوخت رسانی به آن را مسدود کرده است. باریکه غزه با حدود ۲ میلیون جمعیت در محاصره کامل است.
  • ایران می‌گوید با ادامه وضعیت فعلی گشودن شدن جبهه‌های دیگر در این جنگ احتمالی واقعی است. آمریکا هم به متحدان حماس هشدار داده تا فکر ورود به این جنگ را از سر بیرون کنند.
  • عربستان همزمان با دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از ریاض، اعلام کرد گفتگوهای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را متوقف می‌کند.
آگهی

آخرین تحولات مربوط به جنگ اسرائیل و حماس را در این صفحه دنبال کنید. برای آگاهی از اخبار و تحولات روز گذشته به این صفحه مراجعه کنید.

عناوین خبرها:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اکسیوس: اگر اسرائیل به عملیات در غزه ادامه دهد، ایران وارد جنگ می‌شود

تصاویری از مراسم خاکسپاری قربانیان حمله حماس به اسرائیل در کوه هرتسل

از کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل در پی حمله حماس چه می‌دانیم؟