محدودیت‌ها در توئیتر چه تاثیری بر بازار ژاپن با بیشترین کاربر پس از آمریکا داشته‌ است؟

توئیتر در ژاپن، ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹
توئیتر در ژاپن، ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹ Copyright آسوشیتدپریس
Copyright آسوشیتدپریس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از مالکیت ایلان ماسک بر توئیتر و اعمال یک سری محدودیت‌ها، کاربران و شرکت‌های ژاپنی شکایت‌هایی را در مورد تجربه اصطلاحا رو به وخامت خود در استفاده از توئیتر اعلام کرده‌اند، چرا که این تغییرات بر بسیاری از کاربران ژاپنی تاثیر بسزایی داشته است.

آگهی

 توئیتر ابزار ضروری مردم ژاپن در خواندن اخبار و مراودات دوستانه و تجاری به صورت روزانه است و آن را به یکی از مهم‌ترین سایت‌های میکروبلاگینگ یا همان وبلاگ نویسی کوتاه تبدیل کرده است، اما از زمان خرید توئیتر توسط ایلان ماسک و بازنگری‌های او برای این رسانه اجتماعی، نگرانی‌ها افزایش یافته است.

حضور گسترده ژاپنی‌ها در استفاده از توئیتر

 طبق گزارش دیتاریپورتال (Datareportal)، تعداد کاربران ژاپنی توئیتر بیش از ۵۱.۸ میلیون بوده است که تنها ایالات متحده بیش از این تعداد کاربر دارد.

 جمعیت برزیل که ۹۰ میلیون نفر بیشتر از ژاپن است، با ۱۶.۶ میلیون نفر کاربر در رتبه سوم قرار دارد که نشان می‌دهد توئیتر تا چه حد به بازار ژاپن نفوذ کرده است.

 گزارش شده است که ایلان ماسک در نوامبر گذشته به کارمندان توئیتر گفته بود که «شاید به نظر برسد که توئیتر آمریکا محور است، اما در هر صورت ژاپن محور است.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

 یوشیکی شیگیدا، یکی از ناظران بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مستقر در توکیو دراین باره گفت: «توئیتر و اینستاگرام دو غول بزرگ (رسانه‌های اجتماعی) هستند، اما توئیتر (در ژاپن) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

 به دلیل محبوبیت توئیتر در این کشور، بسیاری از شرکت‌های ژاپنی از آن به عنوان پلت فرم اصلی خود برای تبلیغ محصولات و ارتباط با مصرف کنندگان استفاده کرده‌اند. اما پس از تغییرات مختلف صورت گرفته توسط ایلان ماسک، برخی از این شرکت‌ها در استراتژی‌های خود تجدید نظر کردند.

تغییرات در توئیتر پس از مدیریت ایلان ماسک

 در کمتر از یک سال، ماسک تغییرات زیادی را اعمال کرده که تجربیات کاربران را تحت تأثیر قرار داد. از جمله آن‌ها پرداخت هزینه اشتراک برای دریافت تیک آبی توسط سرویسی به نام توئیتر بلو (Twitter Blue) بود. این سرویس نوعی تأیید برای حساب‌های کاربری محسوب می‌شد. همچنین فقط به کاربرانی که تیک آبی را دریافت کرده و هزینه اشتراک خود را پرداخت کرده‌اند، اجازه اجرای تبلیغات داده می‌شود. همچنین اخیراً توئیتر به کاربران اجازه مشاهده توئیت‌های محدودی را بنا بر نوع اشتراک و وضعیت آن‌ها می‌دهد. امری که بر سردرگمی کاربران افزوده است.

 شرکت‌های ناظر بر بازاریابی به دلیل امکانات متفاوت تیک آبی برای کاربران به مشتریان خود توصیه می‌کنند تا اشتراک پولی را بخرند، زیرا در حال حاضر حساب‌های بدون علامت تأیید شده نمی‌توانند به طور مؤثر از توئیتر برای بازاریابی استفاده کنند.

چه گروه‌هایی بیشترین آسیب را از این تغییرات دیده‌اند؟

 خاتمه دسترسی رایگان به چنین سرویس‌هایی برخی از شرکت‌ها را مجبور به ترک کمپین‌های تبلیغاتی خود از توئیتر کرده است.

  • کسب و کارها

 برای مثال یکی از شرکت‌های املاک و مستغلات در توکیو به نام Livelan که از توئیتر برای تبلیغات خود بیشترین استفاده را به ویژه در دوران کووید می‌کرد، از جمله شرکت‌هایی است که آسیب زیادی از این تغییرات متحمل شده‌است.

 پیش از تغییرات توسط ایلان ماسک، اگر شرکت لیولان مبلغ حدود ۵۰ هزار ین را برای تبلیغ یک ملک در توئیتر هزینه می‌کرد، حدود ده مشتری بالقوه برای دیدن ملک در لیست انتظار منتظر می‌مانند.

 اما با تغییر الگوریتم‌های توئیتر برای تعیین توئیت‌هایی که کاربران می‌بینند، این شرکت در حال حاضر واکنش حدود دو تا سه مشتری را دریافت می‌کند، در حالی که میانگین تعداد بازدیدکنندگان آن نیز کاهش یافته است.

 کسب و کارها تنها کسانی نیستند که به دنبال جایگزینی برای جبران خسارت‌های خود در توئیتر هستند.

  • شهرداری‌ها

 شهرداری‌ها نیز از توئیتر به‌عنوان منبعی اصلی در ارسال اطلاعات مربوط به فاجعه‌های طبیعی به ویژه پس از زلزله بزرگ ژاپن  در مارس ۲۰۱۱ استفاده می‌کنند.

 اما به دلیل محدودیت در ارسال روزانه توئیت‌ها، شهرداری استان کوماموتو در ژاپن در اوایل ماه جاری حساب توئیتر خود را به حالت تعلیق درآورد.

 پس از بارش شدید باران در برخی مناطق ژاپن در اوایل ماه ژوئیه امسال برخی از کاربران نگرانی‌های خود را به دلیل محدودیت در مشاهده تعداد پست‌های مربوط به اطلاعات ایمنی اعلام کردند.

 آکیکو تاکاهاشی، روزنامه نگار حوزه فناوری اطلاعات با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در ارسال و مشاهده توئیت‌ها گفت که «سازمان‌های دولتی و شهرداری‌های محلی باید در اسرع وقت گزینه‌های جایگزین را ارائه کنند.»

آگهی

تردید در مهاجرت کاربران از توئیتر

 اما با وجود افزایش ناامیدی‌ها از توئیتر، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران به توئیتر پایبند هستند.

 تاکاهاشی گفت: «آنها برای تغییر به دیگر رسانه‌های اجتماعی به دلیل هزینه‌بر بودن آن مردد هستند.» وی یکی از دلایل آن را از دست دادن ارتباطات افراد در صورت رفتن به سایر پلتفرم‌های اجتماعی دانست. کمبود جایگزین همچنین آنها را وادار به حفظ ارتباطات توئیتری خود می‌کند.

 با این حال بر طبق نظر وی اگر تجربه کاربری توئیتر رو به وخامت گذارد، «بسیار ممکن است» که مهاجرت گسترده کاربران در ژاپن اتفاق بیفتد.

 بزرگ‌ترین تهدید برای توئیتر ممکن است، تردز (Meta’s Threads) باشد که اوایل این ماه راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.

 او گفت: «در نهایت، کسی که بیشترین تعداد کاربر را داشته باشد، برنده خواهد بود.»

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت شدیدترین شیب کاهش جمعیت در ژاپن؛ آمار خارجی‌های مقیم رکورد زد

چرا تردز در اتحادیه اروپا فعال نیست؟

کاوشگر ماه از سومین «شب یخبندان قمری» نیز جان سالم به در برد