رقابت میان توییتر و تردز ادامه دارد؛ صد میلیون کاربر طی ۵ روز در تردز ثبت نام کردند

اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی تردز راه‌اندازی شد
اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی تردز راه‌اندازی شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته وب‌سایت‌های ردیابی داده و اطلاعات، اپلیکیشن تردز که توسط اینستاگرام به عنوان رقیب توییتر راه‌اندازی شده، در کمتر از ۵ روز بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرده است. چت‌جی‌پی‌تی دو ماه طول کشید تا به ۱۰۰ میلیون کاربر برسد و تیک‌تاک هم در ۹ ماه توانست صد میلیون کاربر را به سمت خود بکشاند.

آگهی

این در حالی است که خود اینستاگرام هم دو سال و نیم پس از راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۱۰ توانست ۱۰۰ میلیون کاربر را به این اپلیکیشن وارد کند. 

اپلیکیشن تردز روز چهارشنبه و پنجشنبه در اپل‌استور و اندروید در ۱۰۰ کشور دنیا در دسترس قرار گرفت. البته این اپلیکیشن هنوز در اروپا در دسترس نیست و مشخص نیست که شرکت متا چگونه می‌خواهد مقررات حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا را اجرایی کند. 

تصور می‌شود توییتر حدود ۲۰۰ میلیون کاربر معمولی داشته باشد، اما از زمانی که ایلان ماسک این پلتفرم را خرید و هزاران کارمند را اخراج کرد، بارها دچار نقص فنی شده است. 

ماسک، سرمایه‌گذار تسلا و رییس اسپیس ایکس با در نظر گرفتن هزینه‌هایی برای خدمات رایگان قبلی و اجازه بازگشت دوباره «اکانت‌های راستگرای مسدود شده» به این پلتفرم، بسیاری از کاربران را از خود رانده است. 

در همین زمان، چندین رقیب ظهور کرده‌اند، اما بیشتر آنها پلتفرم‌های ویژه‌ای هستند که ظرفیت رشد در مقیاس لازم برای سقوط توییتر را ندارند. اما به نظر می‌رسد راه برای تردز هموارتر باشد، زیرا به اینستاگرام وصل است که بیش از یک میلیارد کاربر معمولی دارد. 

سیاست خوب

به گفته وب‌سایت‌های ردیابی داده و اطلاعات، تردز روز دوشنبه ساعت ۷ صبح به وقت گرینویچ از ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرد. به نظر می‌رسد که به زودی این رکورد زده خواهد شد و تعداد کاربران بالاتر هم خواهد رفت. 

اما مقررات اتحادیه اروپا در مورد حفاظت از داده‌ها باعث دردسر شدید متا شده است. این شرکت در حال حاضر به دلیل نقض «مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا» با جریمه‌هایی رو به رو شده است. 

قانون آتی بازارهای دیجیتال به صراحت شرکت‌هایی مانند متا که مالک واتس‌اپ و فیس‌بوک هم است را از ادغام داده‌ها در بین پلتفرم‌هایشان منع خواهد کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که مدل کسب و کار آنها حول محور مکیدن داده‌های شخصی کاربران برای استفاده از تبلیغات هدفمند می‌چرخد. علاوه بر این، اکانت‌های تردز به حساب‌های کاربری اینستاگرام وصل است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لوگوی جدید «X» در بالای دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو نصب شد

انتصاب یک کارشناس آمریکایی برای پستی حساس در اتحادیه اروپا؛ ماکرون: «شبهه‌برانگیز» است

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد