شرکت‌های بزرگ اروپا ۲۵۰ هزار پناهجو را آموزش می‌دهند و استخدام می‌کنند

شخصی در سانفرانسیسکو از کنار هتل ماریوت یونیون سانفرانسیسکو عبور می‌کند.
شخصی در سانفرانسیسکو از کنار هتل ماریوت یونیون سانفرانسیسکو عبور می‌کند. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از ۴۰ شرکت بزرگ دنیا متعهد به استخدام و آموزش بیش از ۲۵۰ هزار پناهنده در سه سال آینده شده‌اند.

آگهی

شرکت‌های چند ملیتی متعهد شده‌اند در سه سال آینده برای هزاران پناهنده شغل و امکان آموزش فراهم کنند. 

این تعهد بلندپروازانه که در آستانه روز جهانی پناهندگان اعلام شد نشان دهنده «مهمترین مجموعه تعهدات تجاری است که تاکنون برای پیشبرد یکپارچگی اقتصادی پناهندگان انجام شده است».

برندهای پیشرو از جمله آدیداس، اکسنچر، آمازون، هیلتون، پپسی و استارباکس متعهد شده‌اند که بیش از ۱۳ هزار پناهنده را به طور مستقیم استخدام کرده و بیش از ۸۶ هزار نفر را آموزش دهند. 

آمازون حداقل ۵ هزار پناهنده را استخدام خواهد کرد و شرکت‌هایی از جمله «ایندد»، «اکسنچر» و مایکروسافت متعهد شده‌اند که حدود ۴۰ هزار پناهنده را آموزش دهند. 

جی افوری آگبوکا، مدیر منابع انسانی آمازون که این عملیات در سراسر جهان را رهبری می‌کند گفت: «از نظر اشتغال، ما به پناهجویان در هزینه‌های قانونی، مشاوره، راهنمایی، برنامه‌های آموزشی، مهارت‌ها، زبان، زبان‌شناسی و هرچیزی که بتوانیم کمک می‌کنیم.»

آگبوکا ادامه داد: «ما به تعهدی که امروز داده‌ایم افتخار می‌کنیم که نشان‌دهنده تعهد مستمر آمازون برای حمایت از پناهندگان در سراسر جهان است.»

در همین زمینه، شرکت‌هایی مانند «من‌پاور گروپ» و «راندستاد»، از بزرگترین آژانس‌های کاریابی در جهان متعهد شده‌اند که حدود ۱۵۲ هزار پناهنده را به مشاغل مختلف وصل کنند. 

تعهدات این شرکت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اروپا با بزرگترین بحران پناهجویان پس از جنگ جهانی دوم مواجه است. 

از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، میلیون‌ها نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. 

پناهندگان می‌توانند نیروی کار را تقویت کنند

گیدئون مالتز، مدیرعامل بنیاد «تنت» برای پناهندگان به یورونیوز گفت که تعهدات برندها و آژانس‌های کاریابی برای ایجاد شغل و آموزش پناهندگان «نیروی کار شرکت‌ها را تقویت می‌کند و شکاف‌ بازار کار را از بین می‌برد. به این ترتیب اقتصاد اروپا تقویت خواهد شد. این وضعیت هر سال درآمد قابل توجهی برای  پناهندگان در سراسر اروپا ایجاد خواهد کرد.»

در سال ۲۰۲۲، بنیاد تنت، جامعه تجاری ایالات متحده را متعهد به استخدام بیش از ۲۲ هزار پناهنده و آموزش بیش از ۱۳ هزار نفر طی سه سال آینده کرد. 

مالتز می‌گوید: «آن زمان ما حساب کردیم این اقدام حدود ۹۰۰ میلیون دلار درآمد برای پناهندگان ایجاد می کند.» به گفته مالتز انتظار می‌رود که در مجموع امسال در اروپا با این اقدامات بیش از ۲ میلیارد یورو به جیب اوکراینی‌ها و سایر پناهندگان برود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او گفت تلاش برای گرد هم آوردن صنعت خصوصی برای استخدام پناهندگان «در اروپا چالش‌برانگیزتر از ایالات متحده بوده است». این در حالی است که وقتی پناهندگان بتوانند روی پای خود بایستند، «در واقع بار مهمی از روی منابع عمومی و دولتی برداشته می‌شود».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

براساس نتایج یک تحقیق: مهاجران از تبعیض در بازار کار فرانسه رنج می‌برند

پناهندگان می‌توانند به بازار کار آلمان کمک کنند، اما اوکراین به کارگران ماهرش نیاز دارد

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد