زینب زمان بدون حجاب اجباری در مراسم خاکسپاری پدرش: صدای حسین زمان خواهم بود

مراسم خاکسپاری حسین زمان
مراسم خاکسپاری حسین زمان Copyright خبرگزاری مهر
Copyright خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زینب زمان، دختر حسین زمان هنرمندی که بر اثر سرطان درگذشت در مراسم خاکسپاری پدرش گفت: «سال‌ها تصویرش، صدایش، هنرش و حتی معلمی‌ کردنش را ممنوع کردند چراکه همواره در کنار مردمش و برای آزادی مردمش ایستاد.»

آگهی

وی که در این مراسم بدون حجاب اجباری سخن می‌گفت افزود: «بگذارید از او همانگونه که صدایش می‌زدم نام ببرم: بابایی جونم.»

خانم زمان گفت: «بابایی جونِ شریف و شجاعم. بابایی جونِ عاشق و هنرمندم. مردی که تمام عمر در برابر ظلم سر خم نکرد. مردی که دردش، درد مردم بود. مردی که دلباخته معلمی و عاشق خواندن بود. بابایی جونم سربلند و آزاده این دنیا را ترک کرد.»

وی به ممنوع الفعالیت بودن پدرش اشاره کرد و افزود: «سال‌ها تصویرش، صدایش، هنرش و حتی معلمی‌ کردنش را ممنوع کردند چرا که همواره در کنار مردمش و برای آزادی مردمش ایستاد. هرگز در برابر ظلم سکوت نکرد.»

او به اعتراض‌های سال گذشته در ایران اشاره کرد و گفت: «در چند ماه اخیر، تنش رنج مردم را تاب نیاورد و یک هفته‌ای که من را در انفرادی و دور از بالینش نگه داشتند، پاهایش قدرت ایستادن را از دست داد.»

شبکه های اجتماعی
زینب زمان دختر حسین زمان به همراه مهدی یراحیشبکه های اجتماعی

زینب زمان، کنشگر اجتماعی در تاریخ ۱۹ فروردین از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود. او در تاریخ ۲۶ فروردین با قرار وثیقه آزاد شد. زینب زمان از جنبش «زن، زندگی، آزادی» حمایت می‌کرد.

وی در مراسم خاکسپاری پدرش افزود: «شک ندارم از غم مردمش بیماری به این سرعت بر او چیره شد. ظلمی که سال‌ها به پدرم شد را فراموش نخواهم کرد.»

خبرگزاری مهر
مراسم خاکسپاری حسین زمان در بهشت زهرای تهران قطعه هنرمندانخبرگزاری مهر

وی در پایان تاکید کرد: « از این پس من، زینب زمان، دختر حسین زمان با قلبی پاره پاره صدای پدرم خواهم بود. که صدای مردم بود. به امید ایرانی آزاد و تهی از ظلم.»

حسین زمان ۶۴ ساله، روز ۲۱ اردیبهشت ماه به دلیل سرطان کبد درگذشت. او یکی از خواننده‌های معترض بود که سال‌ها ممنوع الکار شده بود با این حال آخرین کار او با نام «خیابان» در حمایت از اعتراضات پاییز گذشته ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دست به دست شد.

حسین زمان پس از انقلاب و با شروع جنگ ایران و عراق ادامه تحصیل در آمریکا را رها کرد و برای حضور در جنگ به ایران بازگشت. وی در دهه هفتاد به خوانندگی روی آورد. حسین زمان همچنین در دانشگاه تدریس می‌کرد اما در سال‌های اخیر ممنوع الکار شده بود.

محمد نوری‌زاد، فعال سیاسی، حسین رونقی، فعال سیاسی و مهدی یراحی، آهنگساز و خواننده معترض، هادی خانیکی، محمدمهدی گورنگی، صابر جعفری، حمید خزایی، چنگیز حبیبیان، مهوش وقاری، مانی رهنما، امیر بکان، محسن میردامادی، حمیدرضا نوربخش، باربد بابایی از جمله افرادی بودند که در مراسم خاکسپاری حسین زمان شرکت کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرار جلب آزاده صمدی و لیلا بلوکات به‌دلیل «حضور با کلاه» در مکان‌های عمومی صادر شد

انتشار ویدئوی خواستگاری در حافظیه شیراز؛ مدیر مجموعه بازداشت و مدیرکل میراث فرهنگی استان تعلیق شد

شمس‌الواعظین به یورونیوز: درگیری نظامی ایران و اسرائیل به سود صلح بود