پلیس ایران علیه افسانه بایگان و فاطمه معتمد آریا پرونده قضایی تشکیل داد

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی Copyright  Photo
Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم معتمد آریا همچنین از جمله بازیگرانی محسوب می‌شود که در کنار رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف به دیدار خانواده‌های برخی از زندانیان سیاسی همچون نرگس محمدی و کیوان مهتدی رفته بود.

آگهی

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه از تشکیل پرونده قضایی علیه افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا به دلیل حضور بدون حجاب در اماکن عمومی خبر داد.

به نوشته این رسانۀ نزدیک به سپاه پاسداران، دلیل تشکیل پرونده علیه این دو بازیگر قدیمی و پرکار سینمای ایران «کشف حجاب و تشویش اذهان عمومی» بوده است.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران اعلام کرد که در پی کشف حجاب این دو بازیگر در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، «برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و پرونده به دادسرای ارشاد ارسال شده است».

در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران آمده است: «اقدام کشف حجاب افسانه بایگان و فاطمه معتمد آریا در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی، در شرایطی صورت گرفت که سایر بانوان با حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی در این مراسم حضور داشته‌اند. لذا با توجه به جرم مشهود این دو و اقدام غیرقانونی آنان، پرونده مقدماتی در خصوص اقدام ایشان در پلیس امنیت عمومی تشکیل و در مجتمع قضایی ارشاد در حال رسیدگی است.»

پیش از این در چهارم اردیبهشت نیز مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران از تشکیل پرونده قضائی علیه پانته‌آ بهرام و کتایون ریاحی بار دیگر به دلیل «کشف حجاب در ملاءعام» خبر داده بود.

پانته‌آ بهرام بدون روسری در مراسم اکران سریال «پوست شیر» شرکت کرده بود و کتایون ریاحی بدون حجاب اجباری در مراسم خاکسپاری کیومرث پوراحمد حاضر شده بود.

افسانه بایگان که نزدیک به ۵۰ سال سابقه بازیگری دارد و پیش از این نیز تصاویری از خود بدون حجاب اجباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

فاطمه معتمد آریا نیز که پیش از این بارها مخالفت علنی خود را با حجاب اجباری اعلام کرده بود، در جریان مراسم روز یکشنبه برای آتیلا پسیانی، بدون حجاب روی سن رفت و سخنرانی کرد.

خانم معتمد آریا همچنین از جمله بازیگرانی محسوب می‌شود که در کنار رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف به دیدار خانواده‌های برخی از زندانیان سیاسی همچون نرگس محمدی و کیوان مهتدی رفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افسانه بایگان در واکنش به اتهام «ریاکاری»: اعتقادهای قلبی ما با عوام‌فریبی لگدمال شد

افسانه بایگان بدون حجاب اجباری در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی

تایتانیک؟ کازابلانکا یا پدرخوانده؟ با فهرست «راتن تومیتوز» از برترین فیلم‌ها شاید شگفت‌زده شوید