کدام شهرهای جهان «سریع‌ترین مکان‌های رشد میلیونرها» محسوب می‌شوند؟

بازدیدکنندگانی که برای محافظت در برابر کووید-۱۹ ماسک می‌زنند، در نزدیکی دروازه‌ای در دریاچه غربی در هانگژو در شرق چین قدم می‌زنند.
بازدیدکنندگانی که برای محافظت در برابر کووید-۱۹ ماسک می‌زنند، در نزدیکی دروازه‌ای در دریاچه غربی در هانگژو در شرق چین قدم می‌زنند. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارش جدید موسسه «هلنی و پارتنرز» که در زمینه مشاوره مهاجرت برای سرمایه‌گذاری فعال است، علیرغم نگرانی‌های مربوط به رکود و آشفتگی بازارها، ثروت در برخی از نقاط جهان در حال رشد است و این رشد نیز قابل توجه است.

آگهی

بر اساس گزارش جدید موسسه «هلنی و پارتنرز» که در زمینه مشاوره مهاجرت برای سرمایه‌گذاری فعال است، علیرغم نگرانی‌های مربوط به رکود و آشفتگی بازارها، ثروت در برخی از نقاط جهان در حال رشد است و این رشد نیز قابل توجه است. 

یکی از این مکان‌ها «هانگژو» در چین است که در صدر فهرست مکان‌هایی قرار دارد که «سریع‌ترین نقاط رشد میلیونرها» را نشان می‌دهد. 

این گزارش نشان داده که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ میلادی تعداد افرادی که در آنجا زندگی می‌کردند و دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری به ارزش «بیش از یک میلیون دلار» داشتند ۱۰۵ درصد افزایش یافته است. 

بر اساس این گزارش، تا پایان سال گذشته میلادی ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر از ساکنان شهر «هانگژو» در این گروه قرار داشتند و از این تعداد ۹۸ نفر به اصطلاح «صد-میلیونر» بودند که دارایی آنها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. ۱۲ نفر هم میلیاردر بوده‌اند. 

دو شهر دیگر چین، یعنی شنژن و گوانگژو هم در بین این ۱۰ شهر برتر قرار دارند و به ترتیب در مکان‌های سوم و هفتم هستند. تعداد افراد فوق ثروتمند در شنژن بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ میلادی ۹۸ درصد و در گوانگژو ۸۶ درصد افزایش یافته است.

«سریع‌ترین نقاط رشد میلیونرها» در آمریکا

سه شهر ایالات متحده نیز در میان ۱۰ شهر برتری قرار دارند که «سریع‌ترین نقاط رشد میلیونرها» محسوب می‌شوند. 

این شهرها عبارتند از آستین، مرکز ایالت تگزاس که با رشد ۱۰۲ درصدی جمعیت میلیونر آن بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ میلادی رتبه دوم را در این فهرست به خود اختصاص داده و شهر «وست پالم بیچ» در ایالت فلوریدا که با افزایش ۹۰ درصدی شمار این دست از میلونرها، در رتبه چهارم فهرست قرار گرفته است. 

پس از آن شهر «اسکاتس‌دیل» در ایالت آریزونا با رشد ۸۸ درصدی قرار دارد. 

آندرو آمویلز، رئیس تحقیقات شرکت اطلاعات ثروت «نیو ورد ولث» (New World Wealth) که در این گزارش با شرکت «هلنی و پارتنرز» همکاری می‌کند، این رشد را به عوامل مختلفی مرتبط می‌داند. 

او در یادداشتی می‌نویسد: «شهر آستین از بخش فناوری سود برده است، زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سال‌های اخیر فعالیت خود را به آنجا منتقل کرده‌اند.»

گفته می‌شود که شهر اسکاتس‌دیل نیز به دلیل «تعداد روز افزون املاک گلف و سبک زندگی منحصر به فرد» برای کارآفرینان فناوری و بازنشستگان جذاب است و وست پالم بیچ یک مقصد محبوب «کار از خانه» به حساب می‌آید. 

قابل ذکر است که هیچ شهر اروپایی در فهرست ۱۰ شهر برتر جهان قرار ندارد. آمویلز در این باره به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا می‌گوید: «تسلط ایالات متحده بر بخش فناوری جهانی، احتمالا در افت موقعیت شهرهای اروپایی در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است. رشد اقتصادی چشمگیر آسیا نیز احتمالا بیش از ایالات متحده به اروپا آسیب زده است.»

جایی که ثروت رو به کاهش است

از طرف دیگر، تعداد افراد ثروتمند در برخی شهرهای جهان طی یک دهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مسکو با ۴۴ درصد بیشترین کاهش را داشته و سن پترزبورگ با ۳۸ درصد نیز سومین شهر جهان در موضوع کاهش قابل توجه تعداد میلیونرها بوده است.

این کاهش احتمالا یکی از عواقب ناشی از جنگ روسیه با اوکراین است؛ با این وجود نمی‌توان دلیل روشنی برای دیگر شهرهایی یافت که شاهد کاهش جمعیت فوق‌ثروتمندان خود هستند. 

به طور مثال ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی با کاهش ۴۰ درصدی میلیونرها مواجه بوده است. هنگ کنگ کاهش ۲۷ درصدی داشته و در لندن نیز جمعیت فوق ثروتمند آن ۱۵ درصد کاهش یافته است. 

هر سه این شهرها جز ۱۰ مکان با بیشترین افت جمعیت ثروتمند بوده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ثروتمندترین شهرهای جهان

اما هنگ کنگ در یک رتبه‌بندی‌ دیگر، به لیست ۱۰ شهر ثروتمند جهان بازگشته است. هنگ کنگ با ۲۹۰ میلیونر و ۳۲ میلیاردر، هفتمین شهر ثروتمند جهان است.

آگهی

هنگ کنگ با توجه به آخرین گزارش «هلنی و پارتنرز» در مورد ثروتمندترین شهرهای جهان که در ماه سپتامبر منتشر شد، یکی از دو شهر جدیدالورود به این لیست است.

شش شهر برتر از آن زمان تاکنون ثابت مانده‌اند: نیویورک در صدر قرار دارد و پس از آن توکیو دیده می‌شود. سانفرانسیسکو، لندن، سنگاپور و لس‌آنجلس هم در ادامه این لیست قرار دارند. 

بر اساس بررسی‌های «هلنی و پارتنرز» مشخص شد که ۳۴۰ هزار نیویورکی، داراییِ قابل سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل یک میلیون دلار دارند که ۷۲۴ نفر از آنها «صد-میلیونر» و ۵۸ نفر از آنها میلیاردر بوده‌اند. 

فهرست ۱۰ شهری که مطابق با گزارش «هلنی و پارتنرز» بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ میلادی «بیشترین افزایش» شمار افراد فوق ثروتمند را داشته‌اند، عبارتند از:

۱. هانگژو، چین (۱۰۵ درصد)

آگهی

۲. آستین، ایالات متحده (۱۰۲ درصد)

۳. شنژن، چین (۹۸ درصد)

۴. وست پالم بیچ، ایالات متحده (۹۰ درصد)

۵. اسکاتس‌دیل، ایالات متحده (۸۸ درصد)

۶. بنگالورو، هند (۸۸ درصد)

آگهی

۷. گوانگژو، چین (۸۶ درصد)

۸. شارجه، امارات عربی متحده (۸۴ درصد)

۹. هوشی مین، ویتنام (۸۲ درصد)

۱۰. حیدرآباد، هند (۷۸ درصد)

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تولد ۳ سالگی طرح بلندپروازانه ثروتمندترین کشور اتحادیه اروپا؛ سفر رایگان به سراسر کشور

تبعات جنگ اوکراین؛ ثروتمندان روسیه پس از وضع تحریم‌ها برای تفریح به کجا می‌روند؟

ایلان ماسک دوباره ثروتمند‌ترین فرد جهان شد