زلنسکی در پاریس با امانوئل ماکرون و اولاف شولتس دیدار کرد

دیدار رهبران اوکراین، فرانسه و آلمان در کاخ الیزه
دیدار رهبران اوکراین، فرانسه و آلمان در کاخ الیزه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) در پاریس با امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار کرد.

آگهی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز پنجشنبه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) در پاریس با امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان دیدار کرد.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه سال گذشته، این دومین باری است که آقای زلنسکی از کشورش خارج می‌شود. پیش از این او تنها سفری به آمریکا داشت.

در دیدار سه رهبر اروپایی که شب گذشته انجام شد، آلمان و فرانسه متعهد شدند که حمایت خود را از اوکراین ادامه دهند.

آقای زلنسکی نیز در این دیدار گفت: «فرانسه و آلمان ظرفیت تغییر بازی را دارند و من مذاکرات امروزمان را اینگونه می‌بینم. هر چه زودتر سلاح‌های دوربرد سنگین تحویل بگیریم و خلبان‌های ما هواپیماهای مدرن دریافت کنند، تجاوز روسیه سریع‌تر پایان خواهد یافت.»

رئیس‌ جمهوری اوکراین پیشتر نیز در جریان سخنرانی خود در برابر قانونگذاران بریتانیایی از هواپیماها با عنوان «بال‌های آزادی» یاد کرده و بر درخواست خود برای دریافت هواپیماهای جنگی تاکید کرده بود.

قرار است آقای زلنسکی روز پنجشنبه در نشستی در بروکسل برای دریافت تسلیحات بیشتر از کشورهای اروپایی و همینطور آغاز سریع مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا برای اوکراین شرکت کند.

اولاف شولتس در جریان دیدار شب گذشته با اشاره به جلسه پیش‌روی سران اروپا با حضور ولودیمیر زلنسکی گفت: «من پیامی واضح به بروکسل می‌دهم؛ اوکراین به خانواده اروپا تعلق دارد.»

امانوئل ماکرون در کاخ الیزه نشان «لژیون دونور» را به رئیس‌جمهور اوکراین اهدا کرد

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

انتظار می‌رود رئیس‌ جمهوری اوکراین در جریان سفر خود به پایتخت بلژیک، سومین ایستگاه در سفر اروپایی، در پارلمان اروپا نیز سخنرانی کند. 

ولودمیر زلنسکی از روز چهارشنبه سفر اروپایی خود را با لندن آغاز کرد؛ بریتانیا در جریان این سفر متعهد شده است که خلبانان اوکراینی را برای جت‌های جنگنده پیشرفته ناتو آموزش دهد.

هر چند این اعلام، ناظر بر تعهد لندن به ارائه جت‌های جنگنده به اوکراین نیست، با این حال ناظران می‌گویند این اقدام نشان‌دهنده تغییری است که می‌تواند راه را برای سایر کشورها جهت ارسال هواپیما به کی‌یف هموار کند.

این در حالی است که سفارت روسیه در بریتانیا به لندن درباره ارسال جنگنده به اوکراین هشدار داده و گفته است چنین اقدامی «پیامدهایی برای کل جهان» خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار رئیس اتحادیه اروپا با زلنسکی در کی‌یف؛ جنگ و پیوستن به اتحادیه محور گفتگوها شد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت