تشکر یک مسئول سازمان ملل از حزب‌الله انتقاد اسرائیل را برانگیخت

پرچم‌های سازمان ملل و جنبش حزب‌الله لبنان
پرچم‌های سازمان ملل و جنبش حزب‌الله لبنان Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس بخش دیپلماسی عمومی سفارت اسرائیل در برلین نیز انتقاد خود را از جُوانا ورونکا با طرح این سوال از وی بیان کرد: «تحت تاثیر و تلقین یک تروریست واقع شدن چه حسی دارد؟ آیا می خواهید با ما در میان بگذارید؟»

آگهی

ابراز تشکر یکی از مسئولان سازمان ملل متحد از یک عضو جنبش حزب‌الله به دلیل «افق نگاه» مثبت وی به مسائل لبنان با انتقاد اسرائیل همراه شد.

فاکس نیوز ضمن پرداختن به این موضوع در گزارشی آورده است: مقامات اسرائیلی پیام تشکرآمیز فرستاده سازمان ملل متحد در امور لبنان خطاب به نماینده حزب‌الله، جنبشی که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا «تروریستی» قلمداد شده را به چالش کشیده و نگارنده آن را مورد سرزنش قرار دادند.

جُوانا ورونکا، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان روز دوشنبه گذشته در توییتی از عمار موسوی، مسئول روابط بین‌الملل حزب‌الله به دلیل «افق نگاه» مثبت به امور کشورش تشکر کرد.

در توییت خانم ورونکا آمده است: «من از آقای عمار موسوی از حزب الله به دلیل افق نگاهی که به موضوعات اولویت‌دار برای لبنان ... دارد، تشکر می‌کنم.»

وی در این پیام توییتری بویژه توجه نماینده جنبش حزب‌الله به مسائلی چون «انتخاب رئیس جمهوری جدید، عملکرد نهادهای دولتی و تاثیر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی» بر سرنوشت لبنان را مورد تقدیر قرار داده است.

چندین مقام اسرائیلی این پیام تشکر از جانب یک مسئول سازمان ملل متحد را برنتافتند و انتشاردهنده این توییت را مورد سرزنش قرار دادند. یکی از این افراد که انتقاد خود را آشکار کرد جاشوا زارکا، رئیس بخش امور راهبردی در وزارت امور خارجه اسرائیل بود.

وی در پیامی با این عنوان که «آیا واقعیت دارد؟؟» انتقاد خود را به شکل مواجه با یک موضوع تعجب‌انگیز و غافلگیر‌کننده مطرح کرد و نوشت: «یک نماینده ارشد ملل متحد رسما از سازمانی تروریستی که مسئول قتل یک صلح‌بان سازمان ملل است برای داشتن «افق نگاه» تشکر می کند!!!»

یاکی لوپز، رئیس بخش دیپلماسی عمومی سفارت اسرائیل در برلین نیز انتقاد خود را از جُوانا ورونکا با طرح این سوال از وی بیان کرد: «تحت تاثیر و تلقین یک تروریست واقع شدن چه حسی دارد؟ آیا می خواهید با ما در میان بگذارید؟»

اسرائیل، حزب الله، جنبش مستقر در لبنان را که از نفوذ بالایی در این کشور برخوردار است یکی از جدی‌ترین تهدیدات علیه خود می داند و تاکنون بارها با این سازمان سیاسی-نظامی وارد جنگ و درگیری شده‌ است.

به گزارش فاکس‌نیوز، مسئولان حزب‌الله اوت سال گذشته میلادی، در بحبوحه تنش‌ها بر سر اختلافات مرزی دریایی میان لبنان و اسرائیل تهدید کرده‌ بودند که «دست اسرائیل را قطع خواهند کرد.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده قتل سرباز حافظ صلح سازمان ملل در لبنان؛ ۵ عضو حزب‌الله متهم شدند

ارتش اسرائیل سربازان مبتلا به اوتیسم را به خدمت می‌گیرد

هزاران اسرائیلی بار دیگر علیه اصلاحات قضایی دولت جدید نتانیاهو تظاهرات کردند