آخرین عضو یک قبیلۀ «قتل‌عام شده» در آمازون درگذشت

Brazil Environment
Brazil Environment Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او که به دلیل عادتش در ایجاد گودال‌های عمیق برای به دام انداختن حیوانات یا مخفی شدن درون آنها به «مرد گودال» شهره بود، مدت ۲۶ سال گذشته را در اعماق جنگل‌های آمازون در انزوای کامل زندگی کرد.

آگهی

آژانس حفاظت از بومیان برزیل (Funai) روز شنبه اعلام کرد که آخرین عضو باقی‌مانده از یک قبیلۀ بومی که هیچ تماسی با دنیای نوین نداشت، درگذشته است.

او که به دلیل عادتش در ایجاد گودال‌های عمیق برای به دام انداختن حیوانات یا مخفی شدن درون آنها به «مرد گودال» شهره بود، مدت ۲۶ سال گذشته را در اعماق جنگل‌های آمازون در انزوای کامل زندگی کرد. محل زندگی او بخشی از سرزمین بومیان قبیلۀ «تانارو» بود.

او در برابر همه تلاش‌های سازمان‌های غیرانتفاعیِ حافظ بومیان برای تماس، مقاومت کرده بود و به همین دلیل، مقامات منطقه او را از دور زیرنظر داشتند و هر از گاه وسایلی را برای او در جنگل می‌گذاشتند.

به گفتۀ فیونا واتسون، مدیر تحقیقات گروه «Survival International»، دیگر اعضای قبیله او از دهه ۱۹۷۰ میلادی در جریان چندین حمله که عمدتا از سوی دامداران و غارتگران زمین انجام شده، کشته شده‌اند و انزوای کامل او باعث شده بود که هیچکس نه نام او را بداند و نه اطلاعات زیادی دربارۀ قبیله‌اش داشته باشد.

فیونا واتسون می‌افزاید: «با مرگ این مرد، نسل کشیِ مردمش کامل شد... در واقع آنچه بر سر این قبیله آمده، «نابودیِ عمدی» کل مردم توسط دامداران تشنۀ زمین و ثروت بوده است.»

جسد این مرد در ۲۳ اوت توسط مقامات منطقه در کلبه‌ای پیدا شد و هیچ نشانه‌ای از مبارزه، خشونت یا حضور افراد دیگر در منطقه وجود نداشت.

معاینات و تحقیقات پلیس نیز نشان داد که او مرگ طبیعی داشته است.

آخرین ویدیو از «مردان گودال» در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد که به نظر می‌رسید در حال هک کردن روی درخت با ابزاری مانند تبر است.

در کلبه متروکۀ محل زندگی او که از کاه ساخته شده بود نیز تنها کمی ذرت و پاپایا یافت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حزب بومیان نیوزیلند با امضای طوماری خواستار تغییر نام این کشور شد

کشف حکاکی‌های سنگی عصر باستان در پی خشکسالی و افت سطح آب رودخانه در آمازون

سقوط هواپیما در برزیل ۱۴ کشته برجای گذاشت