گفت‌و‌گوهای احیای برجام؛ مذاکره‌کنندگان اروپایی برای مشورت به پایتخت‌هایشان می‌روند

هتل کوبرگ وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران
هتل کوبرگ وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران Copyright Lisa Leutner/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Lisa Leutner/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استفانی القاق، رئیس هیات دیپلمات‌های بریتانیایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین اعلام کرد نمایندگان سه کشور اروپایی طرف برجام برای مشورت و ارائه گزارشی از وضعیت گفت‌وگوها به پایتخت‌هایشان باز می‌گردند. خانم القاق می‌گوید: «[به توافق]نزدیک هستیم.»

آگهی

استفانی القاق، رئیس هیات دیپلمات‌های بریتانیایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین اعلام کرد نمایندگان سه کشور اروپایی طرف برجام برای مشورت و ارائه گزارشی از وضعیت گفت‌وگوها به پایتخت‌هایشان باز می‌گردند. خانم القاق می‌گوید: «[به توافق] نزدیک هستیم.»

خانم القاق در حساب توییتر خود نوشت: «نزدیکیم. نمایندگان سه کشور اروپایی وین را موقتا برای به‌روزرسانی وزارت‌خانه از آخرین وضعیت، ترک می‌کنند. آن‌ها به زودی باز می‌گردند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هیات نمایندگی ایران روز جمعه ۴ مارس در وین در دو نشست جداگانه با  دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا و همچنین روسیه و چین دیدار کردند. 

خبرگزاری فارس گزارش کرد حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران پس از گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان گفت: «دکتر باقری و کارشناسان ارشد جمهوری اسلامی ایران در مشورت مستمر و فعال با همه هیأت‌ها در وین می‌مانند. هیأت ایرانی با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهد داد.هر زمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.»

با وجود ابراز خوشبینی شمار گسترده‌ای از دیپلمات‌ها، تحلیگران و خبرنگاران از دستیابی قریب‌الوقوع به توافق میان ایران و طرف‌های توافق هسته‌ای برای بازگشت تهران و واشنگتن به برجام، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یک پیام توییتری نوشت: «مذاکرات وین هنوز هم ادامه دارد. اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی‌شود. هیچکس نمی‌تواند بگوید که توافق انجام شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل و فصل شود. تلاش مضاعفی لازم است. اکنون همه بر گام‌های کلیدی نهایی متمرکز شده‌اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: آمریکا در حال بررسی خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی است

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد