جو بایدن: رهبر داعش در جریان حمله نیروهای آمریکایی به ادلب کشته شد

جو بایدن، کاملا هریس و اعضای شورای امنیت ایالات متحده در اتاق وضعیت کاخ سفید عملیات در ادلب را دنبال می‌‌کنند
جو بایدن، کاملا هریس و اعضای شورای امنیت ایالات متحده در اتاق وضعیت کاخ سفید عملیات در ادلب را دنبال می‌‌کنند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر گروه دولت اسلامی در عراق و شام در جربان شبیخون نیروهای آمریکایی در استان ادلب کشته شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه گزارش کرد رهبر داعش با منفجر کردن بمبی که همراه داشته، خودکشی کرده است.

آگهی

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر گروه دولت اسلامی در عراق و شام در جربان شبیخون نیروهای آمریکایی در روستای اطمه واقع در استان ادلب کشته شده است.

ابوابراهیم پس از قتل ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین داعش از سوی شواریی به این مقام برگزیده شده بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه گزارش کرد رهبر داعش با منفجر کردن بمبی که همراه داشته، خودکشی کرده است. بنا بر این گزارش ابو ابراهیم در همان زمان آغاز حمله با منفجر کردن یک بمب خود و اعضای خانواده‌اش «ازجمله شماری زن و کودک» را کشت. 

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمام نیروهای حاضر در این عملیات به سلامت به پایگاه خود بازگشته اند. این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در جریان این حمله خبر می‌دهند.

قرار است جو بایدن امروز در یک نطق تلویزیونی جزئیات این عملیات را با شهروندان آمریکایی در میان بگذارد.

استان ادلب از سال ۲۰۱۵ از سوی شورشیان اسلام‌گرا، با محوریت هیات تحریر شام (جبهه‌النصره سابق) اداره می‌شود.

عملیات بامداد پنجشنبه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، مهم‌ترین حمله حمله تفنگداران پنتاگون در این کشور، از زمان قتل ابوبکر بغدادی در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

ابراهیم الهشامی القرشی، با نام اصلی محمد سعید عبدالرحمن المولی و مشهور به حاج‌عبدالله هم شناخته می‌شود، در میان جنگجویان داعش به «پرفسور» معروف بود. این شهروند عراقی که در زمان مرگ ۴۵ سال داشت، به‌ویژه به دلیل فرماندهی کشتار یزیدیان در عراق چهره‌ای شناخته شده و بدنام بود.

این خبر در حال تکمیل است و بزودی روزآمد خواهد شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش: نیروهای القاعده رهبر این گروه را کشته‌اند، رهبر جدید معرفی شد

پایان عملیات پاکسازی زندان غویران سوریه؛ بیش از ۳۷۰ نفر کشته شدند

حمله داعش به زندان غویران در سوریه؛ نقطه عطفی برای بازگشت جهادی‌ها؟