داعش مرگ ابوبکر البغدادی را تایید و جانشین او را تعیین کرد

ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش
ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داعش چهار روز پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی مرگ سرکرده این گروه افراطی را تایید و جانشین وی را نیز تعیین کرد.

آگهی

گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش چهار روز پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی مرگ سرکرده این گروه افراطی را تایید و جانشین وی را نیز تعیین کرد.

داعش با انتشار یک پیام صوتی ابراهیم الهاشمی القرشی را به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی تعیین و معرفی کرده است.

ایالات متحده آمریکا روز بیست و هفتم اکتبر اعلام کرد در جریان عملیاتی که با کمک های اطلاعاتی چند کشور و نیز به واسطه حضور سنگین نیروهای روس، سوریه و ترکیه در منطقه انجام شد رهبر داعش را در تونلی گیر انداخته و وی با فعال کردن کمربند انتحاری خود را منفجر کرده است.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از انجام این عملیات طی سخنانی با تشریح جزئیات این عملیات مرگ ابوبکر بغدادی را تایید کرد. همزمان با این عملیات مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه که نیروهای تحت امرش پیشتر همکاری نزدیکی با نظامیان آمریکایی در مقابله با داعش در مناطق شمال شرق سوریه داشتند در سخنانی از کشته شدن ابوحسن المهاجر، سخنگوی داعش و دست راست ابوبکر بغدادی نیز در شهر مرزی جرابلس در استان حلب سوریه خبر داد.

پنتاگون نیز پس از آن اعلام کرد که بقایای جسد ابوبکر بغدادی به دریا ریخته شده است. یک مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اعلام این مطلب از ارائه جزدیات بیشتر در باره محل به دریا انداختن بقایای جسد سرکرده داعش خودداری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

در پیام صوتی هفت دقیقه ای که به گروه داعش منتسب شده این گروه افراطگرا همچنین تهدید کرده است که انتقام جان رهبر سابق خود را می گیرد. داعش به صورت ویژه آمریکا را خطاب این تهدید خود قرار داده است.

ابوبکر البغدادی از سال ۲۰۱۴، زمانی که بالای منبری در مسجد نور موصل اعلام خلافت کرد و پیروانش پس از آن کنترل مناطق وسیعی در خاک سوریه و عراق با جمعیت هفت میلیون نفر را بدست گرفتند، در تیررس دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای غربی و بویژه آمریکا قرار گرفت و به مهمترین مرد در تعقیب دنیا تبدیل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای گروه دولت اسلامی در نیجریه: ۱۱ مسیحی را سر بریدیم

حمله جنگنده‌های فرانسه به «مخفیگاه‌های» داعش در شمال عراق