محدودسازی دسترسی به وب‌سایت‌های پورن؛ دادگاه فرانسه شکایت دو انجمن کودک را رد کرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انجمن‌های حمایت از کودکان در فرانسه با ارائه شکایتی از شرکت‌های مخابراتی این کشور خواهان مسدود شدن دسترسی کودکان به وب‌سایت‌های پورن شده بودند.

آگهی

دادگاهی در فرانسه روز جمعه شکایت دو انجمن کودک را که خواستار محدودسازی دسترسی آسان به برخی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های پورن بودند، رد کرد.

این گروه‌ها با ارائه شکایت خود از شرکت‌های مخابراتی فرانسه امیدوار بودند دسترسی کودکان به ۹ سایت مطرح پورن از جمله PornHub و Xvideos مسدود شود. با این حال قاضی ادعای این دو انجمن را با این ادله که دادگاه نتوانسته اظهارات و دفاعیات ناشران این وب‌سایت‌ها را بشنود، رد کرد.

میشل کامبوت، مدیرعامل فدراسیون شرکت‌های مخابراتی فرانسه در این خصوص به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «باید پذیرفت که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. انجمن‌های کودکان می‌توانند برای جلوگیری از دسترسی غیرقانونی به سایت‌ها به ناظر رسانه‌ای فرانسه مراجعه کنند و اپراتورها به آسانی با دستور قاضی این کار را انجام می‌دهند.»

سخنگوی شرکت اپراتور تلفن‌های همراه Orange در خصوص این شکایت و بحث‌ها پیرامون فیلتر کردن سایت‌های پورن برای کودکان می‌گوید این شرکت در این موضوع بی‌طرف است و تمایلی هم ندارد به این مسئله ورود کند.

ناک این شرکت به همراه سه اپراتور دیگر؛ SFR و Bouygues Telecom در این پرونده شکایت قید شده بود.

سخنگوی Orange همچنین می‌گوید این شرکت می‌تواند ابزارهایی مانند کنترل والدین را برای عدم دسترسی کودکان به وب‌سایت‌های پورن ارائه دهد.

از سوی دیگر ساموئل کامبلز از انجمن حمایت از کودکان E-France می‌گوید هنوز در این پرونده شکست نخورده‌اند و همچنان به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

کامبلز در ادامه با اشاره به اینکه کنترل‌های فعلی به سادگی قابل نادیده گرفتن هستند، افزود: «وقتی شما وارد این وب‌سایت‌ها می‌شوید از شما این سوال پرسیده می‌شود که آیا شما دست‌کم ۱۸ سال دارید؟ و اگر پاسخ مثبت باشد تمام محتویات این وب‌سایت‌ها برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. این اما مسلما کافی نیست و باید تمهیدات دیگری برای این موضوع اندیشیده شود.»

بر اساس تحقیقات شرکت Statista، در ماه ژوئن گذشته دو سایت Pornhub و Xvideos دو مورد از پربازدیدترین سایت‌های جهان بوده‌اند و در مجموع ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بازدید ماهانه را برای خود به ثبت رسانده اند.

شرکت Pornhub به دلیل ناتوانی در حذف تصاویر و فیلم‌های تجاوز به کودکان و سواستفاده جنسی در سایت خود به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالیست که مدیران این کمپانی می‌گویند فعالیت بخش رصد خود را گسترش داده‌اند و تمام تصاویر و ویدیوهای این چنینی را به سرعت از وب‌سایت خود حذف می‌کند. همچنین کاربران با گزارش یک ویدیو می‌توانند مدیران این شرکت را از وجود تصاویر یا ویدیوهای نامناسب مطلع سازند و مطلب گزارش داده شده از روی خروجی وب‌سایت حذف شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده پارلمان بریتانیا پس از اعتراف به تماشای پورن در مجلس عوام استعفا کرد

شبکه پورنوگرافی پسران خردسال در آلمان متلاشی شد

«اونلی فنز»؛ نگرانی از محبوبیت شبکه‌ای اجتماعی که تقاطع پورنو و دنیای مجازی است