پرکارترین فرد در زمینه پورنوگرافی کودکان به ۲۷ سال زندان محکوم شد

اریک ائوین مارکز
اریک ائوین مارکز Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اریک ائوین مارکز، ۳۶ ساله، سرورهای رایانه‌ای مخفی را ایجاد و اداره می‌کرد که به کاربران امکان می‌داد تا به طور ناشناس به میلیون‌ها تصویر و فیلم غیرقانونی حاوی صحنه‌های تجاوز و شکنجه نوزادان و کودکان نوپا دسترسی پیدا کنند.

آگهی

مردی که مقامات آمریکایی او را به هنگام دستگیری در ایرلند به عنوان پرکارترین عامل در زمینه پورنوگرافی کودکان در جهان توصیف کرده بودند، روز چهارشنبه به ۲۷ سال زندان محکوم شد.

به گفته دادستان پرونده، اریک ائوین مارکز، ۳۶ ساله، سرورهای رایانه‌ای مخفی را ایجاد و اداره می‌کرد که به کاربران امکان می‌داد تا به طور ناشناس به میلیون‌ها تصویر و فیلم غیرقانونی حاوی صحنه‌های تجاوز و شکنجه نوزادان و کودکان نوپا دسترسی پیدا کنند؛ تصاویری که بسیاری از آنها پیش از یافته شدن در سرورهای تحت اداره آقای مارکز از سوی محققان پرونده رویت نشده بود.

تئودور چوانگ، قاضی آمریکایی، پیش از اعلام حکم او گفت که جرم آقای مارکز در سطح جرائم سنگین مواد مخدری است.

با این حال، آقای مارکز از قربانیان عذرخواهی و از دادگاه درخواست تخفیف در مجازات کرد و از قضات پرونده خواست تا فرصتی دوباره به او دهند تا آبروی رفته خود و خانواده‌اش را بار دیگر بدست آورد.

اما قاضی چوانگ بنا بر پیشنهاد دادستان‌های پرونده با صدور حکم زندان ۲۷ ساله برای آقای مارکز موافقت کرد. وکلای مدافع آقای مارکز، شهروند دوتابعیتی آمریکایی-ایرلندی برای او درخواست ۲۱ سال حبس کرده بودند.

مطابق تحقیقات پرونده، در زمان دستگیری او در دوبلین که در سال ۲۰۱۳ رخ داد، ۸.۵ میلیون تصویر و ویدیوی حاوی پرونوگرافی کودکان در شبکه مخفی که او سازماندهی کرده، به اشتراک گذاشته شده بود و او از این محل ۳.۶ میلیون دلار درآمد کسب کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده پارلمان بریتانیا پس از اعتراف به تماشای پورن در مجلس عوام استعفا کرد

شبکه پورنوگرافی پسران خردسال در آلمان متلاشی شد

ملیت ۱۲ متهم بازداشتی به جرم پورنوگرافی در دُبی اعلام شد