بهنام محجوبی، درویش زندانی در بیمارستان جان باخت

بهنام محجوبی در بیمارستان لقمان تهران درگذشت
بهنام محجوبی در بیمارستان لقمان تهران درگذشت Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بهنام محجوبی ۳۳ ساله به دو سال حبس محکوم شده بود.

آگهی

بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی روز یکشنبه و پس از چند روز بستری در بیمارستان لقمان تهران در ۳۳سالگی جان سپرد. 

خبر درگذشت این زندانی ابتدا از سوی دوستانش اعلام شد و متعاقبا  اداره کل زندان‌های استان تهران با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تایید کرد. 

آقای محجوبی پس از درگیری میان درویشان معترض به حصر نورعلی تابنده در بهمن سال ۱۳۹۶ بازداشت و به دو سال حبس مکوم شده بود. وی بخشی از دوره محکومیت را با دستور سازمان زندان‌ها در تیمارستان امین‌‌آباد گذراند. آقای محجوبی از بدرفتاری و شکنجه در دوران زندان و حبس در امین آباد خبر داده بود. 

خانواده و نزدیکان بهنام محجوبی، اهمال مسئولان زندان در انتقال وی به بیمارستان و تجویز داروهایی بیشتر از آنچه وی در حالت عادی مصرف می‌کرده را دلیل وخامت حال و در نهایت فوت وی توصیف کرده اند. 

بهنام محجوبی در روزهای گذشته در وضعیت بسیار وخیمی در بیمارستان بستری بود. صالحه حسینی، همسر وی به نقل از پزشکان اعلام کرده بود که یک طرف از ریه‌های وی به شدت از کار افتاده و ریه دیگر پر از مایع است و عملا از کار افتاده است.  

 اداره کل زندان‌های استان تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از درگذشت آقای محجوبی، اعلام کرده است که «در زمان ورود محکوم به بیمارستان و انجام معاینات تخصصی پزشکان متوجه چند بسته حاوی مواد سیاه‌رنگ پودری در معده وی شدند که پس از خارج کردن بسته‌های مورد اشاره این موضوع توسط کادر بیمارستان صورتجلسه و برای بررسی دقیق و اعلام نتیجه نهایی به پزشکی قانونی سپرده شد.» این نخستین بار است که مقام‌های ایران چنین ادعایی را مطرح می‌کنند. تا پیش از این «مصرف خودسرانه دارو» از سوی مقام‌های قضایی و اجرای احکام دادگستری عامل وخامت حال وی عنوان شده بود. 

خبرگزاری هرانا گزارش کرده که جسد آقای محجوبی برای دفن در کرمان، زادگاهش به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شده است. بنا بر گزارش همین منبع مادر بهنام محجوبی خواستار کالبدشکافی پیکر فرزندش پیش از دفن شده است. 

سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته خواستار پیگرد کیفری افرادی شده بود که عامدانه از دسترسی بهنام محجوبی به مراقبت‌های پزشکی جلوگیری کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علیرضا روشن: دراویش اعتصاب غذا کرده را درمان نشده به زندان بازگرداندند

از دراویش گنابادی تا محمدعلی نجفی؛ آگاهی شاپور چگونه با متهمان برخورد می‌کند؟

احکام سنگین قضایی برای دراویش گنابادی؛ کسری نوری ۱۲ سال زندان