احکام سنگین قضایی برای دراویش گنابادی؛ کسری نوری ۱۲ سال زندان

احکام سنگین قضایی برای دراویش گنابادی؛ کسری نوری ۱۲ سال زندان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفت درویش زندانی که از حضور در دادگاه امتناع کرده بودند روز شب با صدور حکم هایشان مواجه شدند. این دراویش مجموعا به بیش از ۴۷ سال زندان محکوم شده اند.

آگهی

به گزارش مجذوبان نور احکام قضایی تعدادی از دروایش گنابادی زندانی که از حضور در دادگاه امتناع کرده بودند روز شنبه صادر شده است.

کسری نوری دانشجوی ارشد رشته حقوق بشر دانشگاه تهران و از مدیران وبسایت مجذوبان نور به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ۲ سال ممنوع الخروجی، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه ای و همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

کسری نوری در سحرگاه یکم اسنفد سال گذشته با هجوم نیروهای لباس شخصی به خیابان گلستان هفتم محل زندگی دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی به شدت زخمی و دستگیر شد. وی بارها از حضور در دادگاه به دلیل توهین به عقاید درویشان گنابادی و محرومیت از حقوق قانونی زندانیان از رفتن به دادگاه سر باز زده است. وی همچنین بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ نیز به دلیل فعالیت های مرتبط با گروه دروایش گنابادی در زندان بوده است.

همچنین ۷ درویش زندانی که از حضور در دادگاه امتناع کرده بودند روز شنبه با صدور حکم هایشان مواجه شدند. این دراویش مجموعا به بیش از ۴۷ سال زندان محکوم شده اند.

به گزارش مجذوبان نور این ۷ درویش و احکامشان به شرح زیر است:‌

  • مصطفی میرمحمدی به ۱۱ سال و نیم حبس تعزیری،۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان و ۷۴ ضربه شلاق

  • بابک مرادی به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به سراوان سیستان و بلوچستان

  • محمود بغیار به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی

  • سعید دوراندیش به ۷ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به زابل

  • احمد ایرانی‌خواه به ۷ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به برازجان

  • امیر نوری به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور

  • محمدقاسم اللهیاری به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این دروایش از جمله ۴۱ درویش زندانی هستند که به دلیل رعایت نشدن موازین قانونی و توهین قضات به اعتقادات دروایش گنابادی از حضور در دادگاه امتناع کرده بودند.

در ماجرای درگیری میان صدها درویش و نیروهای امنیتی در خیابان گلستان هفتم در سحرگاه یکم اسنفد ماه ۱۳۹۶، صدها درویش زن و مرد دستگیر و به زندان منتقل شدند. تاکنون احکام دهها نفر از این دروایش صادر شده است. همچنین در این درگیری ها محمد راجی از دراویش گنابادی کشته و محمد ثلاث عضو دیگر دراویش گنابادی به اتهام زیر کردن چند نفر از نیروهای انتظامی اعدام شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهنام محجوبی، درویش زندانی در بیمارستان جان باخت

تبعید ۳۴ درویش گنابادی؛ «نهاد امنیتی مانع اجرای قانون است»

نگاهی به زندگی نورعلی تابنده؛ درویشی که عرفان و سیاست را درآمیخت