آلمان، روسیه و چین را به کارشکنی در بررسی تحریم‌ نفتی کره‌شمالی متهم کرد

پرچم کره شمالی
پرچم کره شمالی Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان کشورهای روسیه و چین را به کارشکنی در روند کار یکی از کمیته‌های شورای امنیت در تعیین اینکه آیا کره‌شمالی محدودیت‌های واردات نفت تصفیه شده را نقض کرده است یا نه، متهم کرد.

آگهی

آلمان روسیه و چین را به کارشکنی در روند کار یکی از کمیته‌های شورای امنیت در تعیین اینکه آیا کره‌شمالی محدودیت‌های واردات نفت تصفیه شده را نقض کرده است یا نه، متهم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تحریم‌هایی را علیه پیونگ‌یانگ با هدف مسدود کردن بودجه برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور اعمال کرده است. این نهاد همچنین در سال ۲۰۱۷ محدودیت سالانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای بر واردات نفت تصفیه شده کره شمالی وضع کرد.

چین و روسیه تنها کشورهایی هستند که صادرات نفت تصفیه شده به پیونگ‌یانک را در مقیاس تن به جای بشکه به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی شورای امنیت اطلاع داده‌اند که این کمیته با وجود این تفاوت مقیاس نتوانسته است زمان رسیدن به سقف تعیین شده را مشخص کند.

کریستوف هیوسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل و مسئول این کمیته به خبرنگاران گفت: «علی‌رغم تلاش‌های بی‌شماری که برای دستیابی به توافق درباره نرخ تبدیل در سه سال اخیر انجام شده است اما روسیه و چین در روند کار مانع‌تراشی می‌کنند.»

وی افزود: «گرچه نباید این مسئله پیچیده باشد اما مشخص شده است که دو کشور این موضوع را سیاسی می‌کنند.»

یکی از سخنگوهای هیات چینی در سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت که قطعنامه شورای امنیت که این سقف برای واردات نفت تصفیه شده کره شمالی را تصویب کرده است اما به طور ویژه تعیین نکرده که از چه واحد اندازه‌گیری باید استفاده شود.

وی معتقد است که مذاکرات درباره نرخ تبدیل از جمله موضوعات تکنیکی پیچیده است و وجود اختلاف نظر طبیعی است.

این مقام چینی، معتقد است که آلمان از جایگاهش به‌عنوان رئیس کمیته تحریم‌ها سواستفاده کرده است. وی تاکید کرد که چنین اقدام‌هایی باعث می‌شود که این کمیته هرگز به یک توافق نزدیک نشود.

آمریکا به همراه چند کشور متحدش در سه سال اخیر کره شمالی را به نقض محدودیت‌های واردات سوختی متهم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی از موشکی قاره‌پیما و غول‌پیکر در رژه پیونگ یانگ رونمایی کرد

رهبر کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه از سئول عذرخواهی کرد

سازمان ملل: کره شمالی در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود است