پزشکان آلمانی: ناوالنی با خروج از کما به سخنان اطرافیان واکنش نشان داد

انتقال الکسی ناوالنی به بیمارستان خیریه برلین
انتقال الکسی ناوالنی به بیمارستان خیریه برلین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پزشکان آلمانی با وجود «بهبود وضع سلامتی» الکسی ناوالنی همچنان تاکید می‌کنند که «مسمومیت سنگین» اخیر ممکن است تاثیرات درازمدت بر سلامتی او گذاشته باشد.

آگهی

بیمارستان خیریه در برلین، پایتخت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه از کمای مصنوعی خارج شده است.

الکسی ناوالنی از روز ۲۲ اوت (اول شهریور) به دلیل مسمومیت در بیمارستان خیریه شهر برلین بستری شده است. دولت آلمان چند روز پیش اعلام کرد که الکسی ناوالنی با نوعی گاز اعصاب شبیه به نویچک مسموم شده است.

به گفته پزشکان معالج الکسی ناوالنی، این مخالف سرشناس رئیس جمهوری روسیه به صورت مرحله به مرحله از زیر دستگاه تنفس مصنوعی خارج خواهد شد. بنا به اعلام بیمارستان خیریه برلین الکسی ناوالنی به سخنان اطرافیان خود واکنش نشان داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پزشکان آلمانی با وجود «بهبود وضع سلامتی» الکسی ناوالنی همچنان تاکید می کنند که «مسمومیت سنگین» اخیر ممکن است تاثیرات درازمدت بر سلامتی او گذاشته باشد.

استفاده از نوعی گاز اعصاب مشابه نوچیک علیه مخالفان و منتقدان روس مسبوق به سابقه است. سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا به همراه دخترش با همین ماده سمی مسموم شد.

مسمومیت سرگئی اسکریپال منجر به تنش در روابط لندن با مسکو شد. آلمان و دیگر کشورهای غربی اکنون از روسیه خواسته اند تا درباره مسمومیت الکسی ناوالنی تحقیق کند.

برلین تهدید کرده است که احتمال وضع تحریم علیه روسیه به دلیل مسمومیت الکسی ناوالنی وجود دارد. الکسی ناوالنی روز ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) در بیمارستانی در شهر امسک در سیبری بستری شد و پس از دو روز به اصرار اطرافیانش به آلمان منتقل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسمومیت الکسی ناوالنی؛ پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌‌المللی شد

احتمال تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا در پرونده مسمومیت ناوالنی

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان