انفجار کامیون بمب‌گذاری شده در افغانستان ۳ کشته و ۴۱ مجروح برجای گذاشت

نیروهای امنیتی افغانستان
نیروهای امنیتی افغانستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این در حالیست که برخی رسانه‌های محلی از حمله‌ دیگرِ نیروهای طالبان در ولایت غور به یک پاسگاه نیروهای دولتی خبر داده و مدعی شدند که هشت سرباز ارتش منطقه‌ای در جریان این حمله کشته و شش تن دیگر مجروح شدند.

آگهی

حمله روز سه شنبه نیروهای طالبان به گروهی از کماندوهای ارتش افغانستان دست کم سه کشته و ۴۱ مجروح به همراه داشت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در جریان این حمله از یک کامیون بمب‌گذاری شده به عنوان تله انفجاری استفاده شده و با منفجر شدن آن دست کم دو نیروی امنیتی کشته شدند.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع افغانستان تصریح کرده که به جز دو نیروی امنیتی مابقی قربانیان این حمله را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

این انفجار که طالبان مسئولیت آنرا برعهده گرفته در حالی روی داده که شورشیان اسلامگرا وعده داده بودند پس از آزادی زندانیانشان به گفتگوهای بین افغانی پیوسته و برای دستیابی به صلحی پایدار وارد مذاکره مستقیم با دولت افغانستان شوند.

بنا به گزارش رویترز حمله در منطقه‌ای واقع در ولایت بلخ روی داده و طالبان با انتشار توییتی اعلام کرده که در جریان آن کماندوهای ارتش افغانستان هدف قرار گرفته‌اند.

این در حالیست که برخی رسانه‌های محلی از جمله طلوع نیوز از حمله‌ دیگر نیروهای طالبان در ولایت غور به یک پاسگاه نیروهای دولتی خبر داده و مدعی شدند که هشت سرباز ارتش در جریان این حمله کشته و شش تن دیگر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش پاسگاهی که در ولایت غور مورد حمله قرار گرفته هم اکنون تحت کنترل و تصرف نیروهای طالبان قرار دارد.

این رسانه‌ خبری به نقل از وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که در جریان ۷۸۱ مورد حمله و «اقدام ضد امنیتی» طالبان در ۲۸ ولایت این کشور طی دو هفتۀ گذشته دست کم ۸۸ غیرنظامی کشته و ۱۲۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انفجار کامیون بمب گذاری شده در ولایت بلخ همزمان با عزیمت هیئتی از نمایندگان طالبان به پاکستان روی داده است. نمایندگان طالبان قرار است در پی آنچه پیش‌تر با آمریکایی‌ها بر سر پیمان صلح و برقراری آتش‌بس توافق شده با نمایندگان دولت وارد مذاکره شوند. گفته می‌شود گفتگو با مقامات پاکستان پیش‌زمینه‌ای برای ورود طالبان به گفتگوهای رو در رو با کابل است.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، دادن تضمین‌های امنیتی به طالبان و وعده آغاز گفتگوها بر سر تقسیم قدرت با دولت مرکزی مسائلی که است که پیش‌تر در پیمان صلح امضا شده با طالبان میان طرفین بر سر تحقق آن‌ها توافق به عمل آمده بود.

برغم امیدواری شمار زیادی از مردم افغانستان به روند صلحی که مقدمات آن از هم‌اکنون فراهم شده،‌ میزان خشونت‌ها در این کشور جنگ‌زده همچنان بالا است.

مسئولان سیاسی و دیپلمات‌ها در این کشور معتقدند که تداوم خشونت‌ها می‌تواند اعتماد لازم میان دو طرف برای ورود به مذاکراتی جدی جهت دستیابی به آتش‌بس و صلح پایدار در افغانستان را خدشه‌دار کند.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله انتحاری در ولایت قندهار افغانستان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

جایزهٔ ۵ میلیون دلاری برای یافتن دو آمریکایی ناپدید شده در افغانستان

کابل آزادی زندانیان «خطرناک» طالبان را آغاز کرد؛ ۸۰ زندانی رها شدند