فرانسه تحویل جنگنده‌های «رافال» به هند را تسریع کرد

جنگنده «رافال»
جنگنده «رافال» Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه در حالی روند تحویل شش جنگنده «رافال» به هند را تسریع کرده است که تنش‌های مرزی بین هند و چین طی هفته‌های گذشته افزایش یافته بود.

آگهی

فرانسه روند تحویل جنگنده های «رافال» به هند را بنا به «درخواست ویژه» دهلی نو تسریع کرده است.

پاریس احتمالا شش جنگنده «رافال» را تا روز ۲۷ ژوئیه (ششم مرداد) به هند تحویل خواهد داد. این در حالی است که تنش های مرزی بین هند و چین طی هفته های گذشته افزایش یافته بود. فرماندهان نیروی هوایی هند قرار است این هفته برای بحث و تبادل نظر در مورد شرایط فعلی در «خط کنترل واقعی» (Line of Actual Control) در مرز با چین با یکدیگر دیدار کنند.

«خط کنترل واقعی» پس از جنگ یک ماهه بین چین و هند در سال ۱۹۶۲ میلادی به عنوان مرز دو کشور در منطقه جامو و کشمیر تعیین شد.

هند هم اکنون از جنگنده هایی مانند «میراژ ۲۰۰۰»، «سوخو ۳۰» و «میگ ۲۹» برای عملیاتی های شبانه روزی خود در مرز با چین استفاده می کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
جنگنده «رافال» ساخت فرانسهAP Photo

در جریان درگیری های مرزی ماه گذشته بین هند و چین دستکم ۲۰ نظامی هند کشته شدند. این تنش ها طی نزدیک به پنج دهه گذشته بی سابقه بود.

برخی گزارش ها حاکی است که هند احتمال استفاده از جنگنده های «رافال» در منطقه مرزی لداخ در شمال ایالت جامو و کشمیر را در دست بررسی دارد.

جنگنده های «رافال» فرانسه احتمالا در پایگاهی در ایالت هاریانا در شمال هند مستقر خواهند شد. فرانسه پیش از این قرار بود که در دور اول تنها چهار جنگنده «رافال» را به هند تحویل دهد اما اکنون این تعداد بنا به درخواست دهلی نو به شش فروند افزایش یافته است.

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح (دفاع) فرانسه در گفتگو با همتای هندی خود به وی اطمینان داده است که جنگنده های «رافال» با وجود شیوع ویروس جدید کرونا به موقع به دهلی نو تحویل داده خواهد شد.

هند در سال ۲۰۱۶ قراردادی برای خرید ۳۶ فروند جنگنده «رافال» را با دولت فرانسه به امضاء رساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تولید نسل جدید جت‌های جنگی اروپا؛ فرانسه، آلمان و اسپانیا توافق کردند

بازدید نارندرا مودی از محل کشته شدن سربازان هندی در خط مرزی با چین

شدت‌گیری تنش‌های مرزی چین و هند؛ پکن: دهلی تنها مقصرِ بحران است