بازدید نارندرا مودی از محل کشته شدن سربازان هندی در خط مرزی با چین

In this handout photo provided by the Press Information Bureau, Indian Prime Minister Narendra Modi walks with soldiers during a visit to the Ladakh area, India, Friday, July
In this handout photo provided by the Press Information Bureau, Indian Prime Minister Narendra Modi walks with soldiers during a visit to the Ladakh area, India, Friday, July Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر به همراه ‌‌ژنرال مانوج موکوند ناروانه، رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال بیپین راوات، رئیس ستاد دفاع به منطقه مرزی هند و چین در هیمالیا سفر کرد.

آگهی

نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه از منطقه مرزی لَداخ در شمال ایالت جامو و کشمیر در مرز با چین جایی که ماه گذشته دست‌کم ۲۰ تن از سربازان هندی به دست نیروهای چینی کشته شدند، بازدید کرد.

مودی که در داخل کشور تحت فشار است تا به آنچه هند «تحریک و تهاجم چینی‌ها» می‌نامد پاسخ دهد، در پایگاهی در منطقه لَداخ با سربازان هندی دیدار کرد. در این دیدار ‌‌ژنرال مانوج موکوند ناروانه، رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال بیپین راوات، رئیس ستاد دفاع نیز او را همراهی می‌کردند.

هند و چین یکدیگر را به آغاز این درگیری در ارتفاعات دره گالوان در ۱۵ ژوئن متهم می‌کنند؛ درگیری‌هایی که در جریان آن دست‌کم ۲۰ سرباز هندی کشته و ۷۶ نفر زخمی شدند.

چین هنوز فاش نکرده است که در این درگیری چه تعداد تلفات داده است.

در پی درگیری دو همسایه مسلح به سلاح هسته‌ای، دو کشور سربازانشان را در امتداد خطوط مرزی بسیج کرده‌اند؛ منطقه‌ای که هند و چین بر سر آن اختلاف مرزی دارند و گفتگوهای نظامی و دیپلماتیک برای رفع این اختلافات همچنان ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نارندا مودی: تا ۲۵ سال آینده هند را به کشوری توسعه‌یافته تبدیل خواهم کرد

فرانسه تحویل جنگنده‌های «رافال» به هند را تسریع کرد

در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک، هند صدور ویزا برای کانادایی‌ها را به حالت تعلیق درآورد