سه زن و یک مرد افغان در دریاچه سد زاینده‌رود غرق شدند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright عکس از ایرنا
Copyright عکس از ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان باختن شماری از شهروندان افغانستان در ایران در دو حادثه جداگانه در روزهای اخیر جنجال‌برانگیز شده و به تنش دیپلماتیک میان تهران و کابل انجامید.

آگهی

چهار نفر بر اثر غرق شدن در دریاچه پشت سد زاینده‌رود در غرب اصفهان جان خود را از دست دادند.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر گفته است که این چهار تن همگی از اتباع افغانستان بوده‌اند. او درباره این حادثه که در روز سه‌شنبه اتفاق افتاد، به خبرگزاری ایرنا گفت: «این چهار نفر شامل سه زن و یک مرد بودند که به محل سد زاینده‌رود رفته بودند و ابتدا یکی از آنها وارد آب و دچار غرق شدگی شد و سپس سایر افراد یکی یکی برای نجات دیگران داخل آب رفتند و غرق شدند.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

وی بدون ذکر هویت افراد غرق شده سن آنها را بین ۲۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و افزود که جنازه آنها از آب بیرون آورده شده است.

شیشه فروش با تاکید بر این که شنا و آب تنی در منابع آبی یعنی رودخانه‌ها، سدهای مخزنی و استخرهای ذخیره آب و کشاورزی «مطلقا ممنوع» است، گفت که حادثه سه شنبه چهارمین مورد غرق‌شدگی در سدهای استان اصفهان در روزهای اخیر بوده و از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ نفر در منابع آبی این استان بر اثر غرق شدگی، جان خود را از دست داده‌اند.

جان باختن شماری از شهروندان افغانستان در ایران در دو حادثه جداگانه در روزهای اخیر جنجال‌برانگیز شده و به تنش دیپلماتیک میان تهران و کابل انجامید. ابتدا در روز ۱۲ اردیبهشت (ثور) ده‌ها مهاجر افغان در منطقه مرزی میان دو کشور در منطقه مرزی تنگه ذوالفقار به رودخانه هریرود افکنده شده و دست کم ده تن از آنان جان باختند. دولت ایران این اتهام را که مأموران مرزبانی‌اش اتباع افغان را شکنجه کرده و به رودخانه افکنده‌اند، رد می‌کند.

سپس در رویداد دیگری در روز چهارشنبه ۱۴ خرداد (جوزا)، مأموران نیروی انتظامی یزد در جاده کمربندی این شهر با تفنگ به یک خودرو حامل مهاجران افغان شلیک کردند. خودرو بر اثر تیراندازی آتش گرفت و دست کم سه نفر از سرنشینان آن زنده در آتش سوختند. ۱۱ سرنشین دیگر این خودرو نیز مجروح شدند. مقامات ایران موضوع تیراندازی را رد نکرده‌اند، اما می‌گویند خودرو نه بر اثر تیراندازی مأموران، بلکه بر اثر برخورد با حفاظ کناره جاده جند کیلومتر دورتر آتش گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوادث هریرود و یزد؛ تهران سفیر افغانستان را احضار کرد

افغانستان خواستار «تحقیقات جدی» ایران دربارۀ حادثۀ آتش گرفتن خودروی مهاجران شد

دولت افغانستان: ایران اسناد غرق شدن مهاجران افغان در مرز را تأیید نکرد