کره شمالی از آزمایش «سلاح جدید» تحت نظر کیم جونگ اون خبر داد

 کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون «سلاح جدیدی» را آزمایش کرد
کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون «سلاح جدیدی» را آزمایش کرد Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این آزمایش موشکی که پنجمین مورد از نوع خود طی کمتر از دو هفته گذشته محسوب می شود همزمان با انتشار خبرهای مربوط به مانور مشترک نظامی میان آمریکا و کره جنوبی انجام شده است.

آگهی

منابع خبری در کره شمالی از یک آزمایش تازه موشکی با نظارت رهبر این کشور خبر داده اند که از آن به عنوان «شلیک آزمایشی یک سلاح جدید» نام برده شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه با اعلام این خبر تصریح کرده است که در جریان آخرین شلیک آزمایشی موشک که کیم جونگ اون، شخصا بر آن نظارت داشته «یک سلاح جدید» مورد آزمایش قرار گرفته است.

در این گزارش با اشاره به حضور رهبر کره شمالی در جایگاه نظارت بر آزمایش موشکی یاد شده تاکید شده است که کیم جونگ اون از نتیجه آزمایش رضایت کامل داشته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به جزئیات بیشتر این شلیک آزمایش و نوع سلاح آزمایش شده اشاره ای نکرده است. این درحالی است که ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی در گزارشی اعلام کرده که در جریان این عملیات آزمایشی دو موشک بالیستیک با برد کوتاه شلیک شده است.

بر اساس این گزارش موشک های بالیستیک سحرگاه روز شنبه از منطقه ای در شمال شرق کره شمالی شلیک شده و پس از طی مسافتی ۴۰۰ کیلومتری به درون آب های دریای ژاپن سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید:

این آزمایش موشکی که پنجمین مورد از نوع خود طی کمتر از دو هفته گذشته محسوب می شود همزمان با انتشار خبرهای مربوط به مانور مشترک نظامی میان آمریکا و کره جنوبی انجام شد.

پیونگ یانگ تمرین های نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی را به عنوان مانعی بر سر از سرگیری گفتگوها با واشنگتن بر سر هسته ای زدایی شبه جزیره کره و نیز اقدامی تدارکاتی برای تهاجم احتمالی به کره شمالی تلقی کرده است.

این در حالی است که آمریکا همچنان نسبت به از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ خوش بین است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با اعلام دریافت نامه ای از سوی کیم جونگ اون به محتوای آن اشاره و با انتشار توییتی نوشت: «او (رهبر کره شمالی) بسیار مهربانانه توضیح داده است که به محض پایان مانورهای مشترک نظامی میان آمریکا و کره جنوبی می خواهد که ما با یکدیگر ملاقات کنیم و گفتگوها را از سر بگیریم.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تصریح کرده بود که بخش عمده نامه کیم جونگ اون به شکایت از برپایی تمرین های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی اختصاص داشت و رهبر کره شمالی تاکید کرده است که تا زمان پایان یافتن این تمرین ها آزمایش های موشکی کشورش ادامه خواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد

آمادگی ترامپ برای ملاقات سوم با رهبر کره شمالی؛ پیونگ یانگ استقبال کرد

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد