گرما صدها کارگر بنگلادشی صنعت نساجی را راهی بیمارستان کرد

گرما صدها کارگر بنگلادشی صنعت نساجی را راهی بیمارستان کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گرما در بنگلادش طی دو روز گذشته سبب بستری شدن صدها کارگر بخش نساجی در داکا پایتخت این کشور شده است. این مسئله موجی از نگرانی را در کارگاه ها و کارخانه های تولید پوشاک برندهای غربی برانگیخته است.

مسئولان پلیس بنگلادش اعلام کرده اند سی هزار کارگر از بیم به خطر افتادن جانشان محل کار خود را ترک کرده اند و این مسئله سبب تعطیلی هجده کارخانه شده است.

شعیب احمد، رئیس پلیس ناحیه قاضی پور در شمال پایتخت بنگلادش که دمای هوا در آنجا به بالای ۳۶ درجه رسیده است، می گوبد: «طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیش از ۸۰۰ نقر بر اثر شدت گرما بیمار و به بیمارستان منتقل شده اند.»

پلیس و مسئولان بهداشتی، دلیل عمده بستری شدن تعداد زیادی از کارگران صنعت نساجی در این کشور را گرمای هوا، خستگی مفرط و نیز سوء تغذیه عنوان کرده اند.

بنگلادش، پس از چین دومین کشور صادر کننده منسوجات در جهان به شمار می رود. این در حالیست که شرایط دشوار و غیر انسانی کار در کارگاه های تولید پارچه و پوشاک در این کشور بارها مورد انتقاد و اعتراض واقع شده است.

در فاجعه مرگبار «رانا پلازا» در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از یکهزار کارگر در زیر آوار ساختمانی هشت طبقه در داکا جان باختند. این حادثه مرگبار یادآور هزینه انسانی و تلفات جانی است که تولید ارزان قیمت پوشاک هر از چند گاه به جامعه کارگران محروم تحمیل می کند، پوشاکی که با قیمت بسیار ارزان و کمتر در کشوری همچون بنگلادش تولید و اغلب راهی فروشگاه های کشورهای غربی می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی اعتصابیون در آلمان؛ دولت با لوکوموتیورانان در مورد افزایش حقوق و کاهش ساعت کار توافق کرد

پارلمان و شورای اتحادیه اروپا در خصوص ممنوعیت واردات محصولات تولید شده‌ با «کار اجباری» توافق کردند

پلیس کره جنوبی به دفتر انجمن پزشکی این کشور یورش برد