درگیری فلسطینیها و نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن

درگیری فلسطینیها و نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز جمعه حوالی گذرگاه مرزی نابلس هم همانند بسیاری از مناطق سرزمینهای فلسطینی، شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی اسرائیل و معترضان فلسطینی بود. پس از

آگهی

روز جمعه حوالی گذرگاه مرزی نابلس هم همانند بسیاری از مناطق سرزمینهای فلسطینی، شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی اسرائیل و معترضان فلسطینی بود.

پس از پایان نماز جمعه، معترضان فلسطینی که بسیاری از آنها جوان بودند، به خیابان آمدند و نیروهای اسرائیلی با آنها درگیر شدند.

جوانان فلسطینی سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می کردند و از سوی دیگر اسرائیلیها برای کنترل معترضان از گاز اشک آور استفاده می کردند.

یک زن فلسطینی می گوید: «امروز روز خشم است. ما آمده ایم تا انتقام مردم و شهدایمان را بگیریم. آمده ایم تا انتقام اشغال را از اشغالگران بگیریم. همه ما مردان و زنان در خط مقدم جنگ هستیم.»

یک فلسطینی دیگر می گوید: «پیغام ما برای اسرائیل و اشغالگران کشور ما این است: به جنگ با آنها ادامه می دهیم تا آخرین قطره خونمان. تا ز مانی که آنها را به ترک سرزمینمان مجبور کنیم. ما همه کار می کنیم تا به هدفمان برسیم.»

به گزارش خبرنگار یورونیوز از کرانه باختری رود اردن، دست کم بیست و پنج فلسطینی در جریان درگیریهای روز جمعه در نزدیکی نابلس مجروح شدند.

محمد شیخ ابراهیم، گزارشگر یورونیوز از نزدیکی نابلس در کرانه باختری رود اردن می گوید: «پیش بینی این که آیا این آغاز انتفاضه سوم است یا یک درگیری معمولی بین فلسطینیها و اسرائیلیها، کار دشواری است. اما همان طور که اتفاقات اینجا نشان می دهد، مسیر رسیدن به آرامش بین دو طرف مسیر همواری نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از زادگاه عیسی مسیح در آستانه کریسمس؛ فضای متفاوت بیت‌اللحم زیر سایه جنگ غزه

تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری؛ آیا شهرک‌نشینان اسرائیلی جبهه جنگ جدیدی را باز خواهند کرد؟

لحظه اصابت بمب‌‌های جنگنده‌های اسرائیل به غزه و ویرانی‌ها