سرگردانی مهاجران در اروپای شرقی پس از بسته شدن راه مجارستان

سرگردانی مهاجران در اروپای شرقی پس از بسته شدن راه مجارستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حدود سه هزار مهاجری که عازم اروپای غربی بودند با بسته شدن مرزهای مجارستان در سرزمینهای اروپای شرقی سرگردانند. پلیس کروواسی می گوید اتوبوسهای صربستان

آگهی

حدود سه هزار مهاجری که عازم اروپای غربی بودند با بسته شدن مرزهای مجارستان در سرزمینهای اروپای شرقی سرگردانند.

پلیس کروواسی می گوید اتوبوسهای صربستان این افراد را از نقاط مختلف جمع آوری کرده و درنهایت در نزدیکی مرز کرواسی پیاده می کند. مهاجران راه خود را گم کرده اند و نمی دانند کجاهستند. روستائیانی که در نزدیکی مرزها ساکند، به این مهاجران کمک می کنند.

یکی از این روستائیان کروات می گوید: «آنها مرز را در منطقه بایاکوف بسته اند. بنابراین مهاجران به اینجا آمده اند. خوب، اجازه دهید آنها بروند و جانشان را نجات دهند. هیچکس از زندگی خوب فرار نمی کند.»

پس از بسته شدن مرز میان صربستان و مجارستان در اواسط ماه سپتامبر، هزاران مهاجر از طریق صربستان وارد کرواسی شده اند. این هفته کشور کرواسی نیز تصمیم گرفت مرزهایش را به روی خودروهایی که از صربستان وارد می شوند ببندد تا بتواند ورود مهاجران را کنترل کند؛ امری که سرزنش اتحادیه اروپا را به همراه داشت. سرانجام روز جمعه کرواسی موافقت کرد بار دیگر دو ایستگاه از هشت ایستگاه مرزی اش را باز کند.

اما مجارستان همچنان سیاستهای سختگیرانۀ کنترلی خود را ادامه می دهد. دولت مجارستان اعلام کرده است بزودی مرزهایش با کرواسی را نیز حصار کشی خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویولن زن کوچک سوری در آرزوی رسیدن به سرزمین بتهوون

تلخ و شیرین زندگی برای خانواده پناهجوی سوری در آلمان

توافق کشورهای اروپایی بر سر پروژه تقسیم پناهجویان