تلخ و شیرین زندگی برای خانواده پناهجوی سوری در آلمان

تلخ و شیرین زندگی برای خانواده پناهجوی سوری در آلمان
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خانوادۀ «خوله»، معلم سوری و مادر چهار فرزند آنچه را می توانستند فروختند و با ۱۲ هزار یورو از دمشق به ترکیه پرواز کردند، بعد از طریق یونان و مقدونیه و

آگهی

خانوادۀ «خوله»، معلم سوری و مادر چهار فرزند آنچه را می توانستند فروختند و با ۱۲ هزار یورو از دمشق به ترکیه پرواز کردند، بعد از طریق یونان و مقدونیه و صربستان و سپس بطور قاچاقی خود را به هر زحمت و مصیبتی که بود از مجارستان به آلمان رساندند.

خوله می گوید: «ابتدا مثل دیگران به فکر نابود کردن مدارک و شروع دوباره مراحل پناهندگی افتادیم اما نمی خواهیم کار غیرقانونی بکنیم. این سرنوشت ماست، تا زمانی که اجازه اقامت بگیریم و مدرسه و دانشگاه و جایی برای بچه ها پیدا کنیم، تحلمش می کنیم.»

پدرشان را سه سال پیش در سوریه از دست داده اند. می گویند در مسیر حدود ۴ هزار کیلومتری خود به آلمان، روزها و شب ها را زیر آسمان آبی و تاریک سر کرده اند.

ریم، در مورد محلی اقامت فعلی شان در نزدیکی شهر درسدن آلمان می گوید: «محلی است بسته و غیربهداشتی و ناسالم و بدون پنجره. برای هیچ بشری مناسب نیست، توالت ها عمومی و ناکافی است، شرم آور و مشمئز کننده است، فقط چهار توالت هست و فکر می کنم ۷۰۰ نفر در آنجا اقامت دارند.»

آلمان می گوید امسال تا ۸۰۰ هزار پناهجو را خواهد پذیرفت، پناهجویانی که با پشت سرگذاشتن فقر و جنگ وارد دنیای بیگانه جدیدی می شوند اما از این که زنده مانده و زندگی تازه ای را آغاز می کنند احساس خوشبختی دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق کشورهای اروپایی بر سر پروژه تقسیم پناهجویان

مذاکرات اروپاییها برای ایجاد مراکز شناسایی و تفکیک پناهجویان از مهاجران

آیا ادعاهای مطرح شده درباره پناهجویان صحت دارد؟