مذاکرات اروپاییها برای ایجاد مراکز شناسایی و تفکیک پناهجویان از مهاجران

مذاکرات اروپاییها برای ایجاد مراکز شناسایی و تفکیک پناهجویان از مهاجران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای کشور بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه، برای ایجاد “سریع و موثر“، مراکز پذیرش پناهجویان در دو کشور یونان و ایتالیا، در

آگهی

وزرای کشور بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه، برای ایجاد “سریع و موثر“، مراکز پذیرش پناهجویان در دو کشور یونان و ایتالیا، در بروکسل به بحث و گفتگو بپردازند.

قرار است در این مراکز، پس از احراز هویت پناهجویان، کسانی که پناهجوی سیاسی هستند و یا از جنگ گریخته اند با کسانی که صرفا با اهداف اقتصادی بطور غیرقانونی وارد خاک اروپا شده اند، تفکیک شده و گروه دوم به کشورهای مبداشان بازگردانده شوند.

این تدبیر قرار است برای پایان دادن به اختلافاتی که از زمان آغاز بحران پناهجویان در میان کشورهای اروپایی بوجود آمده، به بحث گذاشته شود.

بنابر گزارشها، قرار است یک مرکز از این نوع در آتن، سه مرکز در سیسیل و یک مرکز هم در جزیره لامپدوزای ایتالیا ایجاد شود.

ایتالیا با ایجاد چنین مراکزی، به شرط تقسیم این افراد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده است.

کمیسیون اروپا در نظر دارد، در چارچوب این تدبیر، به یونان و ایتالیا، بعنوان کشورهایی که در خط مقدم ورود پناهجویان هستند کمک کند. اخیرا، مجارستان هم به لیست کشورهای دریافت کننده کمک در این زمینه اضافه شده است.

مسئله پرداخت هزینه بازگرداندن مهاجرانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این اجلاس خواهد بود.

بنا به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از ۱۲۰ هزار پناهجو وارد ایتالیا و حدود ۳۲۰ هزار نفر دیگر هم وارد یونان شده اند که اکثر آنها سوری بوده اند.

در همین مدت حدود سه هزار تن از آنها نیز جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده اند.

بررسی نمودار ورود پناهجویان به این دو کشور، بخوبی روند افزایش قابل ملاحظه ورود این افراد را به قاره سبز طی نه ماه گذشته نشان می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟