افرادی که با پاپ را می شناسند از فروتنی او می گویند

افرادی که با پاپ را می شناسند از فروتنی او می گویند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خورخه ماریو برگولیو متعلق به یک خانوادۀ مهاجر ایتالیایی است. وی در یکی از محلات فقیر آرژانتین به دنیا آمد و در سن ۳۲ سالگی به درجۀ کشیشی رسید. وی که به نزدیکی اش به فقرا شهرت دارد، خود نیز از خانوادۀ فقیری است.

در سال ۱۹۹۸ اسقف بوینوس آیرس شد و برای اینکه این مقام بین وی و قشر فقیر جامعه فاصله نیاندازد، زندگی در قصر مخصوصی که برای اسقف این شهر در نظر گرفته شده بود، سرباز زد.

خورخه ماریو برگولیو همزمان با شدت یافتن بحران اقتصادی در آرژانتین در سال ۲۰۰۱، از سوی پاپ ژان پل دوم به مقام کاردینال بوینوس آیرس منصوب شد. این انتخاب همزمان با افزایش انتقادات وی از نظام سرمایه داری بود که به عقیدۀ وی، مسبب اصلی فقیر شدن میلیون ها نفر از مردم آرژانتین است.

با چنین پشتوانه ای، افرادی که وی را می شناسند، به این آشنایی افتخار می کنند. ماری آنجلا کوتو، عضو سابق شورای شهر آستی، جایی که اجداد پاپ در آنجا به دنیا آمده اند، یکی از این افراد است. وی در سال ۲۰۰۲، یکسال پس از انتخاب پاپ فرانچسکو به عنوان کاردینال بوینوس آیرس در این شهر با وی دیدار کرده بود. وی در مراسمی که پس از انتخاب کاردینال سابق بوینوس آیرس به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در کلیسای این شهر برگزار شد، به این شکل از نزدیکی پاپ با فقرا یاد می کند:“در جریان سفرم به بوینوس آیرس، در یک مراسم عشای ربانی شرکت کردم. پاپ فرانچسکو که در آنزمان کاردینال بود این مراسم را انجام می داد. از بیرون سروصدای زیادی شنیده می شد. زنانی بودند که با کوبیدن بر قابلمه های خالی، اعتراضشان را به فقر فریاد می زدند. کشیش ها قصد داشتند درها را ببندند اما کاردینال برگولیو مانع آنها شد و گفت کلیسا درهایش را به روی مردم نمی بندد. درها را باز بگذارید. اگر این زن های معترض وارد شوند صدای آنها شنیده خواهد شد.”

عضو سابق شورای شهر آستی می گوید:” خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بودم. به رسم سوغاتی، یک بطری از شراب از محصولات باغ های انگور متعلق به خاندان پدری اش برای او برده بودم. وقتی به خانه اش رسیدیم، پانزده نفر بودیم در حالی که پیش تر قرار بود پنج نفر به خانه اش برویم. صندلی کم بود و خود وی شخصا برای آوردن صندلی اقدام کرد. سپس رو به ما کرد و گفت: با لهجۀ محلی زادگاه پدرانم حرف بزنیم. برایم خیلی شگفت آور بود.”

پاپ فرانچسکو که روز چهارشنبه، سیزدهم مارس به عنوان پاپ جدید انتخاب شد و در روز نوزدهم مارس، در مراسمی که بسیاری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی بین المللی در آن حضور داشتند، رسما رهبری کاتولیک های جهان را در اختیار گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پرچم سفیدِ» پاپ فرانسیس در طوفان انتقاد اوکراین و متحدانش گرفتار و پایین کشیده شد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد