قصد سکونت در اسپانیا را دارید؟ فرصت خرید ۴۴ خانه خوش‌قیمت را از دست ندهید

A view of the abandoned village of Salto de Castro
A view of the abandoned village of Salto de Castro Copyright Copyright De Balles2601 / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0
Copyright Copyright De Balles2601 / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روستای سالتو د کاسترو (Salto de Castro) واقع در شمال غربی اسپانیا و در نزدیکی مرز پرتغال، یکجا و به نرخی نزدیک به قیمت یک واحد آپارتمانی در بارسلون به فروش گذاشته شد.

آگهی

این روستا که سال گذشته به قیمت پایه ۲۶۰ هزار یورویی به فروش گذاشته شده بود، توسط اسکار تورس گالیگو، کارآفرین اسپانیایی، به بهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو خریداری شد.

 او قصد داشت این روستا را به یک منطقه گردشگری پررونق بدل کند؛ هدفی که خریداران پیشین این روستا نیز که آن را در اوایل دهه ۲۰۰۰ خریدند، دنبال می‌‌کردند.

آقای گالیگو با وجود انجام بازسازی برخی ساختمان‌های این روستا در پیشبرد استراتژی تجاری خود ناکام مانده و در نتیجه ۱۲ ماه پس از معامله این روستا، آن را به قیمتی در حدود دو برابر نرخ خرید خود به فروش گذاشته است.

این روستا شامل ۴۴ خانه، یک بار، مسافرخانه، استخر شنا و زمین ورزشی و همچنین یک کلیسا، پادگان قدیمی، یک داروخانه و پاسگاه پلیس است. قیمت پایه این مجموعه ۵۸۰ هزار یورو اعلام شده که معادل بهای یک واحد آپارتمان سه خوابه در شهر بارسلون است.

روستای سالتو د کاسترو دارای مناظر خیره کننده‌ای از رودخانه دورو (Duoro) است و هر سال حدود ۱۳۵ روز آفتابی دارد.

سالتو د کاسترو در دهه ۱۹۴۰ توسط شرکت برق Iberdrola ساخته شد تا برای کارگرانی که سد مجاور این منطقه را ساخته بودند، خانه‌هایی فراهم کند. در دهه ۱۹۸۰، مردم شروع به ترک روستا کردند زیرا شغل کمیاب بود و تا سال ۱۹۸۹ هیچ ساکنی در آن باقی نماند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بسیاری از روستاهای اسپانیا از پیری جمعیت رنج می‌برند زیرا جوانان به شهر نقل مکان می‌کنند یا فرزندان کمتری نسبت به نسل‌های قبل از خود دارند. در نتیجه، برخی از مقام‌های محلی خارجی‌ها را تشویق می‌کنند تا با اعطای کمک‌های مالی به آنجا مهاجرت کنند.

تنها چند صد کیلومتر دورتر از سالتو د کاسترو، روستای روبای (Rubai) به مهاجران تا سقف ۱۵۰ یورو در ماه کمک هزینه پرداخت می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ و بحران خانه‌های ویران؛ کارآفرین اوکراینی ایده ساخت خانه‌‌های ۵۵ هزار یورویی را اجرا کرد

قصد مهاجرت به آمریکا را دارید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان ویزای طلایی ایالات متحده را دریافت کرد؟

ویزای دورکاری دیجیتال ایتالیا چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟