امن‌ترین شهرها و کشورهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش سالانه بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی ۱۵ کشور امن برای سفر در سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده که البته ۱۱ مورد آن در اروپا است. خارج از اروپا، استرالیا رتبه چهارم، کانادا رتبه ششم، نیوزیلند رتبه دهم و امارات متحده عربی رتبه سیزدهم را از آن خود کرده‌اند.

آگهی

برای بسیاری از مسافران، ایمنی یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب مقصد سفر است. وقفه‌ای که همه‌گیری کووید ۱۹ در سفر ایجاد کرد، بسیاری از مردم را برای بازدید از مکان‌های جدید محتاط‌تر کرده است.

گزارش سالانه بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی ۱۵ کشور امن برای سفر در سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده است که البته ۱۱ مورد آن در اروپا است.

عوامل متعددی در این رتبه‌بندی نقش دارند، از جمله نتایج نظرسنجی از افرادی که از این مقاصد بازدید کرده‌اند؛ چشم‌انداز شاخص جهانی صلح (GPI)؛ آخرین توصیه‌های سفر وزارت امور خارجه ایالات متحده؛ امتیازهایی که مربوط به جرم و جنایت در این کشورها می‌شود و هشدارهای بهداشتی و مسافرتی برای شهرهای بزرگ. با این حال، برخی از کشورها مانند فنلاند در این رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند.

خارج از اروپا، استرالیا رتبه چهارم، کانادا رتبه ششم، نیوزلند رتبه دهم و امارات متحده عربی رتبه سیزدهم را از آن خود کرده است.

امن‌ترین کشورها برای سفر کدامند؟

افرادی که به دنبال برنامه‌ریزی برای سفرهای ۲۰۲۳ خود هستند، باید مقاصدی مانند هلند، دانمارک و ایسلند را در نظر داشته باشند، چرا که آنها در صدر فهرست امن‌ترین کشورها قرار دارند. این گزارش امن‌ترین شهرهای جهان را هم رتبه‌بندی کرده که ریکایاویک (پایتخت ایسلند)، ک‍پنهاک و مونترال سه رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.

۱۵ کشور امن برای گردشگران کدامند؟

فهرست امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییرات کمی داشته است، به طوری که هلند و دانمارک به جمع ۱۵ تیم برتر راه یافتند، در حالی که ایرلند و بریتانیا از لیست ده کشور برتر خارج شدند.

کشورهای اسکاندیناوی همچنان مقاصد امن‌تری به نظر می‌رسند و از لیست۱۰ کشور برتر، ۴ کشور را به خود اختصاص داده‌اند. نروژ و سوئد هم در رتبه‌های بالای این فهرست قرار دارند.

هلند، دانمارک، ایسلند، استرالیا، نروژ، کانادا، آلمان، سوئد، سوئیس، نیوزیلند، اسپانیا، ایرلند، امارات متحده عربی، بریتانیا و بلژیک تنها مکان‌های امن برای سفر نیستند، بلکه مکان‌های نمادین در سراسر جهان هستند که مردم دوست دارند از آنها بازدید کنند. برخی از کشورها به تازگی مرزهایشان را برای سفرهای بین‌المللی باز خواهند کرد.

یکی از این کشورها استرالیا است که طی همه‌گیری کووید ۱۹ درهایش را به روی سفرهای بین‌المللی بسته بود. استرالیا از مناظر بیابانی جذاب گرفته تا جنگل‌های بارانی سرسبز و شهرهای ساحلی و سواحل طلایی در سراسر جهان به دلیل زیبایی طبیعی و مناظر خیره کننده‌اش، کشوری شناخته شده است.

کدام شهرها امن‌ترین هستند؟

در حالی که کشورهای شمال اروپا و انگلیسی‌زبان در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان قرار دارند، اما در فهرست امن‌ترین شهرهای جهان سه کلان شهر آسیایی سئول، سنگاپور و توکیو هم دیده می‌شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

این شهرها به ترتیب ریکیاویک، کپنهاگ، مونترال، آمستردام، سئول، سنگاپور، توکیو، برلین، لندن و سیدنی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز بزرگترین سیل مسافرتی جهان؛ چین‌ آخرین محدودیت‌های کرونایی را هم برداشت

درآمد اسرائیل از بخش گردشگری در سالهای کرونایی چقدر بود؟

تجارت در آنگولا؛ تاریخ و زیبایی طبیعی درکنار پتانسیل فراوان اقتصادی در انرژی، کشاورزی و گردشگری