کدام کشورهای اروپا برای زندگی صمیمانه‌ترین و با کیفیت‌ترین هستند؟

نمایی از غروب در Azenhas do Mar، کشور پرتغال
نمایی از غروب در Azenhas do Mar، کشور پرتغال Copyright Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس پژوهشی که در خصوص بهترین مکان‌ها برای زندگی انجام شده، کشورهای اسکاندیناوی شامل سوئد، دانمارک به همراه جمهوری چک و اتریش بدترین کشورها برای «پیدا کردن دوست» به شمار می‌روند.

آگهی

همه‌گیری کرونا تغییرات عمده‌ای در زندگی افراد ایجاد کرده است. شمار زیادی از مردم خانه خود را به محل کار تبدیل کرده‌اند و هزاران نفر تلاش می‌کنند به حومه شهرها نقل مکان کنند چرا که دیگر لازم نیست به دفتر کار خود نزدیک باشند. اکنون اتاق کار نزدیک اتاق خواب است.

این در واقع یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که کرونا در زندگی افراد ایجاد کرده است. اینکه شما می‌توانید از هر کجا که دوست دارید کار کنید.

بنابراین اگر شما در اروپا ساکن و بین کسانی هستید که در حال برنامه ریزی براس سال ۲۰۲۲ خود هستید و می‌خواهید به مقصدی جدید نقل مکان کنید، این مطلب را بخوانید تا پیش از حرکت به نکات مهمی که در ادامه می‌آید توجه داشته باشید.

در ابتدا باید به این مسئله توجه کرد که انتخاب کشور یا شهری برای زندگی باید مولفه‌های مختلفی شامل هزینه‌های زندگی، یافتن محل سکونت، روال اداری، برقراری ارتباط با جامعه جدید، هزینه‌های درمانی و همچنین میزان صمیمی بودن مکان تازه را در خود جمع داشته باشد.

بر این اساس می‌خواهیم بررسی کنیم که صمیمانه‌ترین کشورهای اروپایی کدام هستند؟

اکسپت اینسایدر نظرسنجی و پژوهشی در این خصوص انجام و ۵۹ کشور در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده که بر اساس آن، پرتغال صمیمی‌ترین کشور در قاره اروپا به شمار می‌رود. جایی که شما بیش از همه احساس «در خانه بودن» را تجربه خواهید کرد. این نتایج با نظرسنجی بیش از ۱۲ هزار نفر صورت گرفته و بر اساس آن شبه‌جزیره ایبری در جایگاه دوم قرار دارد.

CANVA
لیسبون، پایتخت پرتغالCANVA

همچنین کشورهای یونان، اسپانیا و ایرلند هم از دیگر جاهایی هستند که از نظر صمیمانه بودن به افراد توصیه می‌شود. با این حال در مقایس جهانی تایوان جایگاه صمیمانه‌ترین کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین مکزیک هم در زمره سرزمین‌هایی قرار گرفته که افراد با حضور در آنجا واقعا احساس در خانه بودن را تجربه می‌کنند.

آیا واقعا می‌توان در کشور جدید دوست پیدا کرد؟

همه می‌دانیم که آشنایی داشتن با رابطه دوستانه داشتن دو مفهوم متفاوت است. مطمئنا پیشخدمت در کافه محلی به شما لبخند می‌زند و شما او را می‌شناسید. اما این بدان معنا نیست که او می‌خواهد تا ساعت ۴ صبح با شما در میخانه برقصد. بنابراین باید در بین این دو مفهوم تفاوت قائل شد. Expat Insider در ادامه گزارش خود می‌گوید پیدا کردن دوست در برخی از کشورها بسیار ساده‌تر از نقاط دیگر است.

در بررسی جهانی سه کشور آمریکای مرکزی شامل مکزیک، کاستاریکا و کلمبیا بهترین نقاط جهان برای پیدا کردن دوست هستند و در این کشورها شما می‌توانید راحت‌تر از هر جای دیگری دوست پیدا کنید. با این حال و در میان ۲۰ کشور برتر در این زمینه نام چهار کشور اروپایی نیز دیده می‌شود. اوکراین در این رده‌بندی در جای دهم قرار دارد در حالی که یونان در جایگاه دوازهم، اسپانیا نوزدهم و بالاخره پرتغال در جای بیستم این جدول حضور دارد.

اسپانیا هرچند به صورت کلی و با در نظر گرفتن گزینه‌های متنوع تفریحی کشور توصیه‌ شده‌ای به شمار می‌رود و آن‌را به عنوان یکی از مقاصد مناسب برای ادامه زندگی تبدیل کرده است. اما وقتی کار به چشم‌انداز شغلی می‌رسد این کشور از بین ۵۹ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته‌اند در رتبه ۵۱ قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد افراد چندان نسبت به یک چشم‌انداز کاری مناسب در این کشور اطمینان ندارند.

Canva
اتریشCanva

اما اگر برای شما یافتن دوست در کشور جدید یک مسئله مهم به شمار می‌رود باید به شما بگوییم که کشورهای اروپایی در این زمینه چندان جایگاه قابل توجهی ندارند. چرا که در میان ۲۰ کشوری که بدترین میزان از نظر یافتن دوست را داشته‌اند، ۱۴ کشور از آنها اروپایی بوده‌اند.

بدترین کشور هم در این زمینه اتریش است و شما اگر قصد مهاجرت به اتریش را داشتید باید بدانید که اینجا یکی از بدترین کشورها برای پیدا کردن دوست‌های جدید است. بعد از اتریش دانمارک، سوئد و همچنین جمهوری چک در جایگاه‌های بعدی بدترین‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. آلمان هم البته چندان وضعیت مناسبی ندارد و باید توجه داشته باشید که این کشور هم چندان برای پیدا کردن دوست جدید توصیه نمی‌شود.

بالاترین کیفیت زندگی کجاست؟

هرچند در کشورهای اروپایی از نظر یافتن دوست اوضاع ناامید‌کننده به نظر می‌رسد اما در عین حال از نظر کیفیت زندگی این کشورها در وضعیت مناسبی طبقه‌بندی می‌شوند به نحوی که از ده کشور نخست، هشت کشور متعلق به این قاره است. کشور اتریش که پیشتر اشاره کردیم از نظر پیدا کردن دوست، وضعیت فاجعه‌باری دارد از نظر شاخص‌های توسعه اوضاع بسیار خوبی دارد. این کشور در عین حال در رده‌بندی از نظر حمل و نقل عمومی و همچنین امکان سفر کردن در صدر قرار دارد ضمن اینکه از حیث محیط زیست هم این کشور وضعیت بسیار مناسبی دارد. البته تایوان در این رده‌بندی در جای نخست قرار دارد.

گفته می‌شود اتریش بیست و هشتمین کشور جهان است اما در عین حال این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که شاخص‌ها برای تعریف از شادی در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

۹۵ درصد کسانی که از اتریش در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند از امکان سفر رفتن خود راضی بوده‌اند. این در حالیست که آمار جهانی این نظرسنجی ۸۵ درصد بوده است. همچنین ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی در اتریش تایید کرده‌اند که هزینه‌های درمان در این کشور قابل قبول است و افراد مشکلی از این بابت ندارند. این در حالیست که آمار جهانی در این شاخص ۶۱ درصد بوده است.

پرتغال هم در زمینه کیفیت زندگی اوضاع مناسبی دارد. این کشور در شاخص شاد بودن در جهان پس از مکزیک و کاستاریکا در رده سوم قرار دارد. این کشور همچنین بعد از اتریش دومین کشور مناسب از نظر کیفیت زندگی در قاره اروپا ارزیابی می‌شود. همچنین از نظر در دسترس بودن امکانات مناسب برای تفریح هم این کشور در غرب قاره سبز جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص داده است. این کشور البته در میزان شاخص آرامش هم وضعیت خوبی دارد و افرادی که در پرتغال زندگی می‌کنند تاکید کرده‌اند که در این حوزه از شرایط مطلوبی برخوردارند.

AP Photo
اوضاع بحرانی جمع‌آوری زباله‌ها در رم، پایتخت ایتالیاAP Photo

اما ایتالیا در این رده‌بندی جایگاه ناامیدکننده‌ای داشته به طوری که بین ۵۹ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته از نظر کیفیت زندگی در رتبه یکی مانده به آخر جهانی قرار گرفته است. بر این اساس تنها کویت است که اوضاعی بدتر از ایتالیا داشته است. ۵۶ درصد کسانی که در ایتالیا زندگی می‌کنند نسبت به چشم‌انداز شغلی و موقعیت‌های کاری ابراز ناامیدی کرده‌اند.

ضمن اینکه بالا بودن قیمت‌ها در کشور چکمه از دیگر مشکلاتی است که کیفیت زندگی را در ایتالیا پایین‌تر آورده است. کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند معتقدند تناسبی میان کیفیت و هزینه‌های زندگی در این کشور وجود ندارد و افراد مجبورند برای زندگی با کیفیت نه چندان بالا هزینه‌ای به مرتب بالاتر بپردازند. همچنین ثبات سیاسی در این کشور وضعیت بسیار بدی دارد و مجموعه این مولفه‌ها موجب شده ایتالیا در این رده‌بندی جایگاهی ناامیدکننده به خود اختصاص دهد.

آگهی

به کانال تلگرامی یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افراد هم شغل شما در کشورهای دیگر چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

غمگین‌ترین، شادترین و عصبانی‌ترین کشورهای دنیا؛ جایگاه ایران کجاست؟

بهترین شهرها از نظر کیفیت زندگی کدامند؟