خانه‌به‌دوشی دیجیتال؛ شهرهایی در آمریکا که به متقاضیان کار از راه دور پول می‌دهند

Savannah, Georgia
Savannah, Georgia Copyright  Getty via Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در میانه همه‌گیری کرونا شماری از شهرهای آمریکا که به دلیل کمبود نیروی کار رشد اقتصادی مناسبی ندارند، درصدند با ارائه مشوق‌هایی، افراد دورکار را به خدمت بگیرند.

آگهی

در پی شیوع همه‌گیری کرونا در کشورهای مختلف جهان در سال گذشته، مردم برای اولین بار در تاریخ کار و دنیای مدرن در مقیاسی وسیع امکان یافتند تا محل زندگی‌شان را از محل کار خود جدا کنند.

در واقع پیش از این مشاغل عموما شرایط و محل زندگی افراد را تعیین می‌کردند. اما اکنون با رواج دورکاری محل کار تا حد زیادی حالت ایستای خود را از دست داده و نیروی انسانی پتانسیل بیشتری برای آزادی حرکت پیدا کرده است.

در این میان شماری از شهرهای کوچک‌تر و شهرک‌هایی که به دلیل کمبود نیروی کار رشد اقتصادی مناسبی ندارند، از این فرصت پدید آمده استفاده کرده‌اند و با ارائه مشوق‌هایی تلاش دارند نیروی انسانی فعال بیشتری را جذب کنند.

استخدام افراد از طریق کار از راه دور علاوه بر اینکه در مبارزه با معضل کمبود نیروی انسانی به این مناطق کمک می‌کند، همزمان سبب تقویت مشاغل خرد و ایجاد مراکز مالیاتی محلی نیز می‌شود.

یورونیوز تراول به سراغ وبسایت MakeMyMove رفته و شماری از شهرهایی را که در آمریکا با ارائه تسهیلات (از پول نقد تا وام) در پی جذب نیروی کار هستند معرفی می‌کند.

وست لافایت در ایالت ایندیانا یکی از این مناطق است. در این شهر افراد دورکار می‌توانند تا مبلغ ۴ هزار یورو کمک هزینه دریافت کنند که می‌تواند خرج هزینه‌های جابجایی، مسکن، فضای کار مشترک، مراقبت از کودکان و دیگر موارد زندگی شود.

از شهرهای دیگری که این روش را در پیش گرفته‌اند می‌توان به ساوانا در ایالت جورجیا است که به طور مشخص به دنبال متخصصان فناوری می‌گردد. مسئولان تعهد کرده‌اند که بابت کمک هزینه مبلغ ۱۶۰۰ یورو به دورکاران بپردازند.

شهر تولسا در ایالت اوکلاهما نیز وضعیتی تقریبا مشابه دارد. افراد دورکار می‌توانند هزینه ۸۵۰۰ یورویی دریافت کنند. این شهر همینطور پیشنهادهای با تخفیف ویژه برای خرید مسکن به متقاضیان ارائه می‌کند.

Getty via Canva
شهر تولسا در آمریکاGetty via Canva

این در حالی است که اگر بخواهید در شهر توپکا در ایالت کانزاس ساکن شوید و خانه‌ای بخرید، مسئولان شهری به شما مبلغ ۸۵۰۰ یورو می‌دهند و اگر فرد دورکار بخواهد با نقل مکان تنها خانه‌ای اجاره کند ۴ هزار یورو به عنوان کمک هزینه زندگی به او پرداخت می‌شود.

شهر مون‌پولیه در ایالت ورمونت نیز که به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای آمریکا شناخته می‌شود تسهیلاتی مشابه ارائه می‌دهد. به این معنی که کارمندان دورکار از کمک ۴۲۰۰ یورویی در سال، تا حداکثر ۲ سال، برای تامین هزینه‌های زندگی بهره‌مند خواهند شد. اگر از آنان کسی تصمیم داشته باشد به کلی به این شهر نقل مکان کند، مبلغ کمکی تا ۶۳۰۰ یورو افزایش خواهد یافت.

شهر هارمونی در ایالت مینه سوتا نیز یکی دیگر از این شهرهای پذیرای نیروی کار است. مسئولان گفته‌اند به کارمندان دورکار تا ۱۰ هزار یورو تخفیف نقدی برای خرید خانه پیشنهاد می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا دوباره مقررات بررسی تمکن مالی را برای صدور گرین کارت اجرا می‌کند

ده شهر برتر جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۰ میلادی کدامند؟

مشاغل برتر در آمریکا چیست و میزان دستمزد آنها چقدر است؟