کارت پستال از لیون؛ پروژه شهرسازی مدرن در منطقه «کونفلوآنس»

کارت پستال از لیون؛ پروژه شهرسازی مدرن در منطقه «کونفلوآنس»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

منطقه موسوم به «کونفلوآنس» در شهر لیون فرانسه، یکی از منطقه های مدرن شهری است. «کونفولوآنس» به زبان فرانسه به معنی اتصال و به هم رسیدن است و این

آگهی

منطقه موسوم به «کونفلوآنس» در شهر لیون فرانسه، یکی از منطقه های مدرن شهری است. «کونفولوآنس» به زبان فرانسه به معنی اتصال و به هم رسیدن است و این منطقه هم در محل تلاقی رودخانه «رون» و «سون» قرار دارد.

چند نکته در باب شهر لیون

  • لیون دومین شهر بزرگ فرانسه است
  • لیون بیش از ۲۰۰۰ سال تاریخ دارد
  • آگوستوس٬ امپراتور روم٬ لیون را مرکز سرزمین گل نامید
  • دو رودخانه رون و سون در قلب شهر لیون به یکدیگر می پیوندند
  • لیون را پایتخت غذا و خوراک شناسی فرانسه می نامند

برای این پروژه از زمین های باتلاقی احیا شده در قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی استفاده شده است. کار ساخت آن در سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شده و انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود. قرار است تا آن زمان حدود یک میلیون متر مربع فضای شهری ساخته شود.

گسترش منطقه کونفلوآنس در محل برخورد دو رودخانه «رون» و «سون» یکی از بزرگترین پروژه های برنامه ریزی شهری است که آن را به دلیل طراحی های پیشرفته و نوآوری های ساخت و ساز، رؤیای معماری خوانده اند.

توسعه منطقه کونفلوآنس در لیون به این معنی است که در سال ۲۰۲۵ میلادی مساحت مرکز شهر لیون دو برابر مساحت کنونی آن خواهد شد. تا آن زمان این منطقه پذیرای شانزده هزار شهروند، ۲۵۰۰۰ کارگر و تقریباً ۱۰۰۰۰ دانش آموز خواهد بود.

مجتمع تجاری کونفلوآنس با رستورانها و مراکز فرهنگی دیگر، این منطقه را تبدیل به ناحیه ای زنده و پرجنب و جوش خواهد کرد. ساختمان سبز و جدید یورونیوز یکی از ساختمان هایی است در این ناحیه پر رونق ساخت و سازهای شهری قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارت پستالی از دبی؛ مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در کویر با مناظر تماشایی

کارت‌پستالی از دُبی؛ مقصدی تازه برای کشتی‌های تفریحی دنیا

کارت پستالی از دُبی؛‌ کریسمسی رنگارنگ در دل کویر