زندگی، هنر و سرگرمی جوانان در سن پترزبورگ

زندگی، هنر و سرگرمی جوانان در سن پترزبورگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سن پترزبورگ شهری فراتر از موزه آرمیتاژ، تئاتر مارینسکی، میراث تاریخی و فرهنگ کلاسیک است. اینجا شهری مدرن است که سبک زندگی منحصر بفردی دارد. در این برنامه کلان شهر نگاهی داریم به زندگی، هنر و سرگرمی جوانان در سن پترزبورگ.

واریا کوژونیکووا، وبلاگ نویس و عکاس در طول این برنامه ما را به بخش های گوناگون شهر می برد و از تجربه خود برای ما می گوید: «من واریا، عکاس و وبلاگ نویسی هستم که در سن پترزبورگ زندگی می کنم. من از شهر و مردمی که اینجا زندگی می کنند و چیزهایی جالب و دوست داشتنی اینجا عکس می گیرم. اولین بار سه سال پیش بود که بعنوان یک توریست به سن پترزبورگ آمدم و خیلی هیجانزده بودم که دوباره به اینجا بیایم، سرانجام تصمیم گرفتم که اینجا اقامت کنم.»

میخائیل پاولوفسکی یکی از دوستان من است که خیلی به او علاقه دارم . او یکی از بهترین عکاسان سن پترزبورگ است او به ما می گوید: «سن پترزبورگ جای خوبی برای جستجوی خودتان، خود درونی تان است. در طبیعت آدمهای اینجا نوعی داستایوفکسی ابدی وجود دارد که باعث می شود این شهر بسیار جذاب به نظر بیاید.»

وقتی در طول کانال گریبایدوف قدم می زنم، احساس می کنم درون یک کتاب هستم. داستایوفسکی در اینجا می نوشت و زندگی می کرد و وقتی از اینجا عبور می کنم، بعضی وقت ها احساس می کنم شبیه یکی از قهرمان های رمان های او هستم.

این فروشگاه کتاب یک شعار دارد: «در سن پترزبورگ، بدون کتاب، شما ابله به نظر می رسید.» و این واقعا حقیقت دارد. از وقتی بچه بودم، احساس می کردم اینجا شهر من است. همواره این شهر را تحسین می کنم، با چشمان کاملا باز در شهر قدم می زنم و می گویم من اینجا را دوست دارد. جوانان واقعا دیوانه سن پترزبورگ هستند.»

همانند فروشگاههای لباس های دست دوم که همه دوستان من از لباسهایشان می پوشند، می توانید چیزهای جالبی در بخش های مخفی سن پترزبورگ پیدا کنید. ماریا از فروشنده های یکی از این نوع مغازه ها می گوید: «این سبک از مد کاملا مناسب سن پترزبورگ است. اینجا مردم خلاقی دارد، بعضی وقتها بیش از حد خلاق. بخاطر همین آنها واقعا تجربه کردن با سبک های قدیمی تر را دوست دارند.»

هر کسی می تواند از بازار عمده فروش ها لباس بخرد. اما سن پترزبورگ منحصر بفرد است. هر کسی در سن پترزبورگ کاری خلاقانه انجام می دهد. موزه هنر مدرن ارارتا، یکی از بزرگترین مجموعه های خصوصی هنر روسی را در خود جای داده است. در اینجا می توانی آثار مهمترین هنرمندان معاصر سن پترزبورگ را دید.

گالینا زوشمن، مسوول روابط عمومی موزه می گوید: «سن پترزبورگ در مقایسه با مسکو، شهر نسبتا جوانی است و همیشه روح نوآورانه ای داشته است. مردم در اینجا از تغییرات و چیزهای جدید استقبال می کنند و در زندگی همواره به آینده نظر دارند.»

جزیره واسیلیوفسکی، کانون خلاقیت برای کسانی است که می خواهند در کار هنری مشارکت کنند. بعضی میرقصند، بعضی نقاشی می کنند و من به استودیو تئاتر اینجا رفته ام تا برای هنرمند شدن آموزش ببینیم.

وقتی بدنتان را آزاد و رها می کنید، در واقع ذهن تان را آزاد می کنید. به نظر من سن پترزبورگ یکی از بهترین شهرها در روسیه برای کشف این آزادی خلاقانه است. اولگا بلینسکایا، مربی هنری در این مرکز می گوید: «همه چیز در حال حرکت است و ما می توانیم آنرا حس کنیم. پیش از این، بیشتر هنرمندان اینجا را ترک می کردند که به مسکو بروند. آنها احساس می کردند چیزهای بیشتری درآنجا اتفاق می افتد اما حالا آنها نظرشان را تغییر داده اند. کسی اینجا را ترک نمی کند، در واقع اکنون هنرمندان مسکو هستند که به اینجا می آیند.»

هنگام غروب آفتاب، وقتی چراغ های خیابان روشن می شود، این شهر به خواب نمی رود، مردم بیرون می آیند تا از شب های سن پترزبورگ لذت ببرند. جوانان در این شهر مجذوب هنر شهری ،خلاقیت ها، دانش، آزادی و همه چیزهای رومانتیکی هستند که سن پترزبورگ در اختیارشان قرار می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی رومیزی «دژ» به زودی در ایران به بازار می‌آید

کلان‌شهر؛ سفری به سفرهٔ هزار رنگ غذاهای چینی در شانگهای

اوزاکای ژاپن کلانشهری نوآور و پویا و کاندیدای نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵