موناکو؛ اپرا، باله و ارکستر فیلارمونیک

موناکو؛ اپرا، باله و ارکستر فیلارمونیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

موناکو با باله و ارکستر فیلارمونیک اش، دولت کوچکی است که در لیگ بزرگان بازی می کند. در این برنامه زندگی در موناکو به دیدار مردان و زنانی رفته ایم که در باله، ارکستر و اپرای مونته کارلو مشغول کارند.

مارینا فرناندز، بالرین می گوید: «من می خواهم بالرین حرفه ای شوم، از دوران کودکی و وقتی به اینجا آمدم، آرزوی همیشگی من بوده. این اولین قدم برای تحقق رویای من است.»

همانند مارینا، ۴۳ شاگرد دیگر آکادمی پرنسس گرس به اینجا آمده اند که رویای شان را تحقق دهند. ۶ تا ۸ ساعت رقص روزانه، شش روز در هفته، به مدت پنج سال.

اینجا خانه ای است که به دیپلمه های جوانش برای یافتن شرکت هایی که در آنجا بتوانند استعدادهایشان را بهتر شکوفا کنند، متعهد است.

میکیو کاتو، ۱۸ ساله، که به تازگی فارغ التحصیل شده، به شرکت باله مونته کارلو پیوسته است. این رقاص جوان ژاپنی علاقمند آفرینش های ژان کریستوف مایو است.

میکیو می گوید: «وقتی با قطعات ژان کریستوف مایو می رقصم که قطعات دقیق و داستانی است، احساس می کنم که با من متناسب اند و احساس آزادی می کنم.»

در باله مونته کارلو،۵۰ رقصنده با ۲۵ ملیت مختلف حضور دارند.۲۰ سال است که ژان کریستوف مایو تلاش می کند که این کمپانی، هویت منحصربفردی پیدا کند، ترکیبی کلاسیک و معاصر در چهار راه برخورد هنرها.

ژوزو زابالا، مدیر برنامه ریزی باله مونته کارلو می گوید: «او همیشه با یک آهنگساز، یک طراح، یک نقاش و یک نویسنده برای بروشورهایش، کار می کند. او ذائقه خوبی از مجموع هنرها و معنای کلی هنر دارد.»

همچنین ژان لویی گرندا، مدیر اپرای مونته کارلو می گوید: «اینجا یک آزمایشگاه بزرگ برای اپرا و باله در قرن بیستم بوده است. ما فضای منحصر بفردی داریم که در آن مجموعه ای از هنر رقص، موزیک، خلاقیت ها و همچنین کارهایی از پیکاسو که پرده سن را نقاشی کرده با هم ترکیب شده اند. هچنین با مجموعه بزرگی از هنرمندان که کار دکور و طراحی لباس ها را انجام می دهند.»

امروزه هم ارکستر فیلارمونیک مونته کارلو بطور همزمان با رقصنده ها و خواننده های اپرا کار می کند. این ارکستر بوسیله مشهورترین ویلونیست های فرانسوی و آمریکایی شکل گرفته و لیزا کروب نوازنده اول ویلون این ارکستر از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون است.

لیزا کروب، نوازنده ویلون می گوید: «این ارکستر واقعا گزینشی است. ارکستری است که موزیسین هایش از همه جا آماده اند. بخاطر اینکه به نظر من موناکو یک رویاست. بسادگی می توان گفت ارکستر مونته کارلو و بس. وقتی این شانس را بدست می آوریم که عضوی از این ارکستر زیبا باشیم، باید همه توانایی هایمان را بکار ببریم و از جادوی لحظات لذت ببریم.»

آین آخرین قسمت از مجموعه زندگی در موناکو بود. قسمت های قبلی برنامه های ما درباره دریا و اهالی موناکو را می توانید روی وب سایت یورونیوز ببینید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا به دنبال ورزش‌های زمستانی آدرنالین محور هستید؟ به این استراحتگاه در قفقاز بزرگ سر بزنید

ترمیم خانه‌های قدیمی و بام‌های گالی‌پوش برای تقویت گردشگری در ژاپن

سیروسفر در ژاپن؛ مردمانی که در هماهنگی با طبیعت زندگی می‌کنند