سریع‌ترین و کندترین اینترنت متعلق به کدام کشور اروپایی است؟

اینترنت
اینترنت Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در میان کشورهای اروپایی سوئد بیشترین سرعت اینترنت را به خود اختصاص داده و فنلاند هم پس از این کشور در جایگاه دوم قرار دارد.

آگهی

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در میان کشورهای اروپایی سوئد بیشترین سرعت اینترنت را به خود اختصاص داده و فنلاند هم پس از این کشور در جایگاه دوم قرار دارد. 

این تحقیق که توسط شرکت بیزنس کامپرشن و با استفاده از داده‌های موتور جستجوگر گوگل و همچنین سرعت بارگذاری به دست آمده میانگین سرعت بارگذاری صفحات وب را در اینترنت خانگی و همچنین تلفن‌های همراه کشورهای مختلف اروپایی بررسی کرده که بر اساس آن کشورهای شمال اروپا صاحب بهترین وضعیت سرعت اینترنت هستند. 

در این رده‌بندی در اینترنت خانگی، پس از سوئدی‌ها با سرعت بارگذاری ۳.۷۴ ثانیه، فنلاند با ۳.۸۴ و دانمارک و لتونی با حدود ۴ ثانیه در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند. لیتوانی در ادامه این رده‌بندی با ۴.۱۴ و همچنین سوئیس با ۴.۲۳ در رده‌های بعدی حضور دارند. 

بر اساس این گزارش در انتهای این رده‌بندی ترکیه قرار دارد که البته آن‌را نمی‌توان جزو کشورهایی اروپایی به حساب آورد. در نتیجه در میان کشورهای اروپایی بلغارستان، رومانی و قبرس با به ترتیب ۹.۳۸ ثانیه، ۸.۸۹ و همچنین ۷.۱۸ ثانیه در انتهای جدول حضور دارند و پایین‌ترین سرعت اینترنت به آنها اختصاص دارد. 

همین کشورها از نظر سرعت بارگذاری در اینترنت تلفن همراه هم بدترین عملکردها را داشته و در قعر جدول کشورهای اروپایی قرار دارند.

چرا سرعت بارگذاری در دستگا‌ه‌های تلفن همراه بدتر است؟

یکی از عوامل کلیدی سرعت شبکه مورد استفاده، خود دستگاه های تلفن همراه است که محدودیت‌های آنها در اتصال به پنهای باند موجب می‌شود سرعت انتقال داده‌ها کندتر صورت گیرد. علاوه بر این، سخت افزار موجود در دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها از قدرت کمتری برخوردار است.

ضمن اینکه اندازه صفحه نمایش کوچکتر و وضوح کمتر دستگاه‌های تلفن همراه به این معنی است که وب‌سایت‌ها ممکن است به عناصری برای بالا آمدن صفحه نیاز داشته باشند که زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشد. 

مرورگرهای دستگاه های تلفن همراه ممکن است به اندازه مرورگرهای روی دسکتاپ بهینه نباشند، که بر سرعت رندر و پردازش صفحات وب تأثیر می گذارد. این در حالیست که بر اساس تحقیقات هرچه بالا آمدن یک صفحه طولانی‌تری شود احتمال اینکه افراد آن وب سایت را ترک کنند بیشتر می‌شود. 

چگونه سرعت بارگذاری را افزایش دهیم؟

با این حال، نکاتی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بارگیری سریع‌تر یک صفحه استفاده کنید  و نیازی نیست که حتما به سوئد نقل مکان کنید. به عنوان مثال پاک کردن دوره‌ای کش و کوکی‌ها می‌تواند به افزایش سرعت اینترنت شما کمک کند. 

همچنین بستن برنامه‌های پس زمینه و غیرفعال کردن افزونه‌های غیرضروری نیز می‌توانند در این روند موثر باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نصب مسدودکننده های تبلیغاتی همچنین می تواند زمان بارگذاری را با به حداقل رساندن تأثیرآگهی‌ها بهبود بخشد. تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه‌تان را محدود کنید و برای آزاد کردن پهنای باند، آن‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، قطع نماید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاربران اینترنت در اروپا چگونه از داده‌های شخصی خود حفاظت می‌کنند؟

یورواستات: میلیون‌ها نفر در اتحادیه اروپا از عهده پرداخت مخارج اینترنت برنمی‌آیند

آیا «آخرالزمان اینترنتی» در راه است؟