نوجوان روس به اتهام برنامه‌ریزی برای انفجار دفتر سازمان امنیت روسیه در یک بازی کامپیوتری محکوم شد

بازی کامپیوتری Minecraft
بازی کامپیوتری Minecraft Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نوجوان ۱۶ ساله به همراه دو دوست دیگرش در یک بازی کامپیوتری انفجار یک ساختمان سازمان امنیت ملی روسیه را بررسی کرده بودند.

آگهی

یک نوجوان روس به اتهام برنامه‌ریزی برای منفجر کردن ساختمان سرویس امنیتی FSB، آژانس امنیت ملی روسیه در یک بازی کامپیوتری به ۵ سال زندان محکوم شد.

پاول چیکوف، وکیل مدافع حقوق بشر با تایید این خبر اعلام کرد این نوجوان ۱۶ ساله که نیکیتا اواروف نام دارد توسط دادگاه نظامی سیبری که پشت درهای بسته برگزار شده، به اتهام آموزش برای فعالیت‌های تروریستی به ۵ سال زندان محکوم شده است.

آقای چیکوف همچنین می‌گوید این پرونده دو متهم دیگر داشته که به دلیل همکاری با بازرسان از اتهامات جنایی تبرئه و تنها به مجازات‌های تعلیقی محکوم شدند.

اواروف و دو نوجوان دیگر در تابستان ۲۰۲۰ در شهر کانسک سیبری به دلیل پخش اعلامیه‌هایی در حمایت از یک ریاضیدان و فعال آنارشیست که توسط مسکو به اتهام خرابکاری در محاکمه بود، بازداشت شدند.

این سه نفر یکی از اعلامیه‌ها را بر روی ساختمان محلی آژانس امنیت ملی روسیه که همان کارکرد سازمان KGB در دوران شوروی را دارد، قرار دادند.

پس از دستگیری، پلیس با بررسی تلفن‌های همراه این سه نوجوان متوجه شد که آنها طرح‌هایی برای منفجر کردن یکی از دفاتر FSB در بازی کامپیوتری Minecraft ایجاد کرده بودند. به گفته پلیس این سه نفر همچنین نحوه ساخت بمب‌های دست‌ساز را آموزش می‌دیدند و در حال تمرین بودند تا بتوانند این بمب‌ها را در ساختمان‌های متروکه منفجر کنند.

پیشتر این سه نوجوان با اتهامات شدیدتری از جمله «عضویت در یک سازمان تروریستی» مواجه شدند اما در ادامه به دلیل کمبود شواهد از این اتهام مبری شدند.

اواروف تمام اتهامات را رد کرده و می‌گوید بی‌گناه است. او همچنین در آخرین دفاعیات خود در دادگاه تاکید کرده که او تروریست نیست.

این نخستین بار نیست که آژانس امنیت ملی روسیه افرادی را با چنین اتهاماتی دستگیر و بازداشت می‌کند. در اوت سال ۲۰۲۰ میلادی سه جوان به عضویت در یک گروه آنارشیستی به نام «عظمت جدید» و توطئه برای سرنگونی دولت ولایمیر پوتین متهم و به زندان محکوم شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد بازی کامپیوتری تتریس توسط یک نوجوان ۱۳ ساله شکسته شد

یک نوجوان ۱۴ ساله در پی افتادن از دستگاه سقوط آزاد در شهربازی اورلاندو جان باخت

بحران اوکراین؛ روسیه و آلمان وارد جدال رسانه‌ای شدند