تولید پلاستیک بسته بندی از مواد قابل تجزیه در طبیعت

تولید پلاستیک بسته بندی از مواد قابل تجزیه در طبیعت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجتمع بیوشیمایی شرکت «نوامونت» (Novamont) واقع در شمال شرقی ایتالیا، اولین تولید کننده محصولات پلاستیکی دنیا است که بخش عمده مواد اولیه آن از منابع تجدیدپذیر تامین می…

آگهی

مجتمع بیوشیمایی شرکت «نوامونت» (Novamont) واقع در شمال شرقی ایتالیا، اولین تولید کننده محصولات پلاستیکی دنیا است که بخش عمده مواد اولیه آن از منابع تجدیدپذیر تامین می شود. این ترکیب شیمایی به نام «بوتاندیول » طبیعی در تولید پلاستیک بسته بندی میوه، کیسه های سبزی و پلاستیک خرید استفاده خواهد شد.

استفانو دسی، مدیر اجرایی این مجتمع می گوید: «بوتاندیول طبیعی یک ترکیب شیمایی است که در حوزه های مختلف از جمله صنایع شیمیایی یا الکترونیک بکار می رود. این محصول در حجم زیاد در ساخت محصولات پلاستیکی استفاده می شود. ولی ابتکار ما تولید انبوه این ماده به شیوه تخمیر است، و به جای سوخت فسیلی از ترکیب شیمایی آب و شکر استفاده می کنیم که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.»

تولید صنعتی بوتاندیول در حال حاضر با استفاده از سوخت فسیلی انجام می شود. تبدیل شکر به بوتاندیول طبیعی تنها چند روز و طی فرآیند تخمیر در یک لوله استریل انجام می شود. انریکو کاسارتو، مدیر کنترل کیفیت مجتمع می گوید: اولین مرحله تولید در آزمایشگاه انجام می شود و شامل آماده کردن ماده تلقیحی است. ابتدا میکروارگانیسمهای یخزده را درون تیوب کشت داده و در فلاسکهایی با دمای کنترل شده رشد می دهیم. پس از رشد این ارگانیسمها، ماده تلقیحی را در مرحله تخمیر به آنها می افزاییم.»

میکروارگانیسمها در مرحله تخمیر، شکر را به بوتاندیول طبیعی تبدیل می کنند. کاربست این شیوه، حجم مواد تجدیدپذیر این فرایند شیمایی را از ۳۶ به ۶۱ درصد افزایش می دهد و همزمان تولید گازهای گلخانه ای را ده تا ۱۵ درصد کم می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنزیم پلاستیک‌خوار از راه رسید؛ بطری‌ها قابل بازیافت می‌شوند؟

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما