«کازمو» مینی روباتی با آینده ای روشن

«کازمو» مینی روباتی با آینده ای روشن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«کازمو» روباتی به اندازه دست انسان است که می تواند اسباب بازی محبوب و همچنین آغازی برای تولید محصولات مشابه اما پیچیده تر باشد.

آگهی

«کازمو» روباتی به اندازه دست انسان است که می تواند اسباب بازی محبوب و همچنین آغازی برای تولید محصولات مشابه اما پیچیده تر باشد. «کازمو» (Cozmo) توانایی های مختلف دارد و با تلفن هوشمند کنترل می شود. این فناوری جدید محصول شرکت «آنکی» ( Anki) در سانفرانسیسکو است.

«کازمو» اولین میکرو روبات کنترل شونده با تلفن هوشمند نیست. ولی به گفته بوریس سوفمن، مدیر عامل شرکت «آنکی» این روبات بسیار پیچیده است و نزدیک به ۳۰۰ قطعه دارد. بوریس سوفمن افزود: «درون آن، حسگر، ماشین های محاسبه، موتور و یک دوربین برای بینایی کامپیوتری وجود دارد و محیط اطرافش را تشخیص می دهد. مانند روباتی کوچک همراه شما است که چیزهایی ابتدایی را یاد می گیرد.»

این مینی روبات شبیه یکی از شخصیت های انیمیشن پیکسار، به بهای ۱۷۹ دلار اواخر مهر ماه به بازار عرضه می شود. یکی از انیماتورهای شرکت پیکساز «کازمو» را طراحی کرده است. با استفاده از نرم افزاری جدید، سازندگان «کازمو» می توانند فناوری آن را توسعه دهند. با پیشرفت سخت افزاری روباتی مانند «کازمو» می توانند بدون نیاز به مراکز داده در زمینه های مختلف ارتقا پیدا کند. «کازمو» یک اسباب بازی، ولی آینده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات