محبوبیت بازی پوکمون گو؛ در هم پیچیدن واقعیت و مجاز

محبوبیت بازی پوکمون گو؛ در هم پیچیدن واقعیت و مجاز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آیا بیگانگان در میان ما هستند؟ نگران نباشید آنها تنها پوکمون ها هستند که در گوشی های هوشمند شما حضور دارند.

آگهی

آیا بیگانگان در میان ما هستند؟ نگران نباشید آنها تنها پوکمون ها هستند که در گوشی های هوشمند شما حضور دارند. پدیده فرهنگی جدیدی که در حال تغییر شیوه رفتار مردم در شهرهاست.

پوکمون گو یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده است و از دوربین گوشی هوشمند یا تبلیت و همچنین جی پی اس گوشی شما کمک می گیرد. سفر بین دنیای واقعی و دنیای مجازی پوکمون با کمک پوکمون گو. این بازی اولین بار در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. اکنون در نیویورک، لندن، برلین و دیگر شهرهای بزرگ این بازی رواج یافته و مردم برای پیدا کردن شخصیت های مجازی پوکمون به خیابان آمده اند.

یکی از جوانانی که این بازی را دنبال کرده می گویند: «خوب شما به این طرف و آنطرف می روید و یکسره به گوشی هوشمندتان نگاه می کنید. شما واقعا باید مراقب باشید وقتی می خواهید از خیابان عبور کنید. من یکی دوبار نزدیک بود بی توجه وارد خیابان شوم.»

دیگری می گوید: « شما باید گاهی درست وسط خیابان بایستید. باید اعتراف کنم واقعا خطرناک است. شما این طرف و آنطرف می روید و یکسره به گوشی تان نگاه می کند تا ببینید پوکمون کی روی نقشه ظاهر می شود تا شما بتوانید آنها را شکار کنید.»

دکتر دیمیتریوس تسیوریکوس روانشناس حوزه تجارت و مصرف در یونیورسیتی کالج لندن می گوید که استفاده از واقعیت افزوده در این بازی آنچیزی است که باعث شده بسیاری از مردم جذب آن شوند.

او می گوید: «با واقعیت افزوده شما در واقع با بازیکنان دیگر بطور واقعی روبرو می شوید. بنابراین شما باید شخصیت و ویژگی های جدیدی در خودتان ایجاد کنید که می خواهید در ظاهر شما نمایان شود. بنابراین شاید این رویکرد جدید در واقع تهدیدی برای برخی افرادی شود که کاراکترهای دیگری در شبکه های اجتماعی از خود نشان داده اند.»

این بازی رویه تاریکی نیز دارد. گزارش های گوناگونی در رسانه های اجتماعی درباره بازیکن هایی که بخاطر این بازی مجروح شده اند یا دچار تصادف رانندگی شده اند منتشر شده است. بنابراین کاملا مراقب باشید مردن برای یک بازی دیوانگی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات