شکارچیان ستاره دنباله دار؛ برنامه ریزی برای یک ماموریت

شکارچیان ستاره دنباله دار؛ برنامه ریزی برای یک ماموریت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برنامه ریزی برای ماموریت فضاپیمای «روزتا» برای شکار ستاره دنباله دار، شامل شبکه پیچیده ای از دستورات، فعالیتها و کنترل و تاییدهای متقابل است.

در این ماموریت گروهی، هیچ چیز را نباید نادیده گرفت و یکی از کسانیکه وظیفه کنترل دقیق فعالیتها را بر عهده دارد و باید همگان را مطمئن سازد که امسال این فضاپیما با ستاره دنباله دار ملاقات خواهد داشت، مهندس عملیات لهستانی-کانادایی، یاکوب اوربانیک است.

او می گوید: «در حال حاضر کارمان کمی دشوار است زیرا باید به تمام جزئیات توجه دقیقی داشت. این یک تیم فوق العاده منسجمی است و ما بایکدیگر بخوبی بر روی تک تک موضوعات کار می کنیم. این فضاپیما مانند یک اتوبوس است که تمام ابزارهای نوین علمی را در داخلش حمل می کند. ما باید هر کدام از این ابزار را بطور جداگانه کنترل کنیم و مطمئن شویم که آنها به خوبی کار می کنند و سالم هستند و آماده اند تا برای مرحله کار بر روی ستاره دنباله دار وارد عمل شوند.»

پیام یاکوب اوربانیک برای روزتا: «روزتای عزیز، ما در هفته های آینده بخشی از عملیات هیجان انگیز حمل بار را برایت برنامه ریزی خواهیم کرد، پس لطفا سالم بمان و برای روزی که با ستاره دنباله دار ملاقات خواهی داشت آماده باش.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرود «اودیسئوس» روی ماه؛ آمریکا پس از نیم قرن بار دیگر به ماه بازگشت

کشف یک «اَبَر زمین» در فاصله تنها ۱۳۷ سال نوری از زمین

بحران ۴۰ سالگی برای جمهوری اسلامی و اعتراضاتی که باید «به هر قیمتی متوقف شوند»