NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

انتخابات منطقه‌ای آلمان زیر سایه رشد چشمگیر محبوبیت جریان راست افراطی برگزار می‌شود

پرچم آلمان
پرچم آلمان Copyright Michael Probst/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright Michael Probst/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  EBU
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

رأی‌دهندگان در ایالت‌های زاکسن و تورینگن آلمان روز یکشنبه برای شرکت در انتخاباتی به پای صندوق‌های رأی می‌روند که به احتمال زیاد به‌عنوان نشانه‌ای از احساس و اعتماد عمومی نسبت به دولت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آگهی

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به موفقیت احتمالی راست افراطی در آن هشدار داده‌اند.

نتایجی که حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) در این انتخابات کسب خواهد کرد به احتمال زیاد به عنوان شاخصی از احساسات عمومی نسبت به دولت ائتلافی فعلی کنونی آلمان به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که احساسات ضد مهاجرتی در آلمان به تازگی پس از حملات اخیر افراط گرایان، بویژه حمله مرگبار هفته گذشته با چاقو در شهر زولینگن در غرب این کشور که گروه موسوم به خلافت اسلامی،‌ داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، افزایش یافته است.

ایالت زاکسن به طور سنتی پایگاه حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) به شمار می‌رود که طی چند دهه گذشته همواره از محبوبیت قابل توجهی در سراسر آلمان برخوردار بوده است.

حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان این حال پنج سال پیش مجبور شد وارد یک اتحاد سه حزبی با سبز‌ها و سوسیال دموکرات‌های آلمان (SPD) شود.

با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص رقابت بسیار نزدیک میان حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و جریان راست افراطی آلترناتیو برای آلمان، حدس و گمان در خصوص توانایی حزب اتحادیه برای به دست گرفتن دولت‌های محلی همچنان در مناطق یاد شده بسیار دشوار است.

این انتخابات می‌تواند بهترین نتایج را تا به امروز برای «آلترناتیو برای آلمان» رقم بزند زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این حزب در تورینگن حدود ۳۰ درصد از آرا را به دست خواهد آورد.

خطر «یک نظام سیاسی قفل شده»

دفتر کمیته یهودیان آمریکا در برلین جزوه‌ای منتشر کرده است که در آن ایدئولوژی یهودستیزانه حزب آلترناتیو برای آلمان و پیوند این حزب با افراط‌گرایی شرح داده شده است.

مدیر این تشکیلات در مصاحبه‌ای با یورونیوز نسبت به خطراتی که افزایش قدرت آلترناتیو برای آلمان به همراه دارد، هشدار داده است.

رمکو لیمهویس در این خصوص می‌گوید: «شاید پس از انتخابات ایالتی شاهد آن باشیم که تشکیل ائتلاف بدون «آلترناتیو برای آلمان» برای سایر احزاب بسیار دشوار شده است؛ این می‌تواند به معنای یک سیستم سیاسی قفل‌شده بدون داشتن دولتی کارآمد باشد.»

رویکرد و سیاست‌های حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در صورت قدرت گرفتن پس از این انتخابات همچنین می تواند عواقب گستردهتری در سطح اروپا داشته باشد.

این حزب در گذشته پیشنهاد برپایی همه‌پرسی برای خروج آلمان از اتحادیه اروپا را مطرح کرده بود؛ اقدامی که می‌تواند کل اکوسیستم اروپا را به خطر بیندازد.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات سال جاری پارلمان اروپا در آلمان به جایگاه دوم دست یافت؛ این حزب پیش‌تر موضوع مهاجرت و پناهجویان را محور اصلی کارزار انتخاباتی خود قرار داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزله سیاسی در آلمان؛ پیروزی راست‌های افراطی پایه‌های دولت ائتلافی شولتس را به لرزه درآورد

جلسه کبری دولت بریتانیا برای مهار خشونت‌ها؛ استارمر «اوباشگری راست افراطی» را محکوم کرد

اعلام جشن سوسیالیست‌ها؛ حزب راست افراطی «وُکس» اسپانیا از دولت‌های ائتلافی ۵ منطقه کناره‌گیری کرد